تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۱۳ مهر ۱۴۰۰
محمدرضا رضانیا:

عادی انگاری و کاهش حساسیت ها، چالش اصلی مقابله با کرونا

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش، رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در کنار واکسیناسیون عمومی را موثرترین راه مقابله با کرونا عنوان کرد.

اقتصاد۲۴- محمدرضا رضانیا با تاکید بر ضرورت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در میان آحاد جامعه، اظهار داشت: عادی انگاری و کاهش حساسیت‌ها می‌تواند نگرانی‌ها از موج جدید همه گیری کرونا را افزایش دهد.

رضانیا افزود: این عادی انگاری ها، موج‌های بعدی کرونا را به دنبال دارد که گونه‌های مختلف این ویروس با جهش‌های متفاوت در حال رشد میان هموطنان افزایش یافته است.


بیشتر بخوانید: رونمایی از پوستر سومین نمایشگاه بزرگ کتاب کیش


به گفته وی در حالی که ریشه کن شدن این بیماری نیاز به انسجام همگانی دارد و ضروری است تا واکسیناسیون حداکثری اهتمام ویژه به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی داشته باشیم.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با اشاره به این که آمار ابتلا و بستری در بیمارستان کیش تا حدودی کاهش یافته، ولی بیماری همچنان به صورت فعال در حال چرخش است و عادی انگاری شرایط و غفلت مجدد تبعات جدی به دنبال خواهد داشت.

رضانیا اظهار داشت: تجربه ثابت کرده که هر بار در رعایت پروتکل‌های بهداشتی عادی انگاری می‌شود، پیک‌های شدید بیماری رخ داده و هر پیک نسبت به پیک قبلی بیماری شدیدتر بوده است.

وی با بیان این که درصد بالایی از مبتلایان به دنبال برگزاری دورهمی‌های کوچک خانگی مبتلا می‌شوند، تصریح کرد: پرهیز از برگزاری دورهمی‌های خانوادگی ضروری است؛ چرا که بیماری همچنان به صورت فعال در جامعه وجود دارد و خطر ابتلا به کرونا را دوچندان می‌کند.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در خصوص خطرات ناشی از بیماری کرونا، عنوان کرد: عادی انگاری در جامعه نسبت به کرونا زنگ خطری در زمینه طغیان مجدد بیماری است و اصحاب رسانه در ایجاد حساسیت در جامعه نسبت به این ویروس مهلک رسالت خطیری دارند.

رضانیا تاکید کرد: ویروس کرونا مدام تغییر ساختار می‌دهد و باید مردم همچون گذشته پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

منبع: فرینا
ارسال نظر