تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۲۰ مهر ۱۴۰۰
یک کارشناس بازار لوازم خانگی مطرح کرد:

بی اعتمادی مردم به تولیدکنندگان لوازم خانگی

یک کارشناس لوازم خانگی در مورد ثبات قیمتی در صنعت لوازم خانگی و نقش تولیدکنندگان و توزیع کنندگان در این حوزه گفت: متاسفانه اعتماد بین تولیدکننده، توزیع کننده و فروشنده از بین رفته و برای بازسازی این اعتماد هم نمی‌شود دستوری کار کرد و فقط باید مزیت رقابتی ایجاد کرد.

اقتصاد ۲۴- احسان فدایی، کارشناس صنعت لوازم خانگی در مورد دلایل رونق تولید لوازم خانگی در سال‌های اخیر به مثابه الگویی برای دیگر صنایع کشور گفت: حضور برند‌ها و شرکت‌های کره‌ای در کشور ما در ابتدای امر صرفاً بحث واردات قانونی لوازم خانگی برای ممانعت از قاچاق و ورود کالای فیک بود که پس از اعمال مشوق‌های لازم برای شرکت‌های ایرانی، این شرکت‌ها با هدف اشتغال زایی، ممانعت از خروج ارز و انتقال تکنولوژی مرحله به مرحله، مبادرت به تولید مشترک با برند‌های مادر کردند.

وی افزود: برند‌های داخلی ما در آن زمان به خاطر اینکه رقبای پرقدرتی داشتند برای سهم پیدا کردن در بازار باید برای خود مزیت رقابتی ایجاد می‌کردند و همین چالش و جنگ منجر به یک نتیجه خوب شد.

این کارشناس صنعت لوازم خانگی ادامه داد: به دلیل اینکه برند‌های ایرانی از قبل شروع تحریم‌های دور دوم تلاش کرده و کار‌های تبلیغاتی خود را انجام داده بودند لذا در مرحله دوم تحریم ها، سهم خود را از بازار افزایش دادند.

فدایی در مورد ثبات قیمتی در صنعت لوازم خانگی و نقش تولیدکنندگان و توزیع کنندگان در این حوزه اظهارکرد: متاسفانه اعتماد بین تولیدکننده، توزیع کننده و فروشنده از بین رفته و برای بازسازی این اعتماد هم نمی‌شود دستوری کار کرد و فقط باید مزیت رقابتی ایجاد کرد.

فایل صوتی این گفتگو را در ذیل بشنوید: 

ارسال نظر