تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۲۷ مهر ۱۴۰۰
دبیر انجمن قطعه سازی صنایع همگن توضیح داد؛

تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو در سال شدنی است؟

دبیر انجمن قطعه سازی صنایع همگن گفت: در صنعت خودرو باید قطعه سازان و خودروسازان را تشویق کرد و ادعا شده که سال آینده ۱۶۰۰ خودرو تولید می‌کنیم، اما نمی‌توان گفت که نمی‌شود.

اقتصاد ۲۴ - آرش محبی نژاد دبیر انجمن قطعه سازی صنایع همگن در پنجمین میز ساخت داخل قطعات خودرو، گفت: خودروسازان خصوصی وسط گود آمده اند و داخلی سازی کرده اند. در گذشته ۴ میز ساخت داخل برگزار شد، اما در آن اتقاقی رخ نداد.

او بیان کرد: توان بالقوه صنعت قطعه سازی در ۸۵ درصدی که قبلا در خودرو‌ها داخلی سازی شده بوده ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه است که برخی می‌گویند نمی‌توانیم اکنون به این میزان برسیم.

محبی نژاد گفت: بخشی از کمبود تولید به نبود مواد اولیه بر می‌گردد. خودروسازی در دنیا به سرعت در حال حرکت است و ایران نیز باید به آن برسد.

دبیر انجمن قطعه سازی صنایع همگن تشریح کرد: گلوگاه بزرگی جلوی خودروسازان وجود دارد که آن کمبود ریزتراشه هاست. اقتصاد دستوری نمی‌شود و باید شرایط را محیا کرد.

محبی نژاد گفت: باید کمک کنیم سرمایه گذاری در صنعت خودرو رخ دهد. کشور‌های زیادی در داخلی سازی موفق شدند و ما باید از تجربه آن‌ها استفاده کنیم. افکار عمومی به غلط یا درست علیه این صنعت است و رسانه نقش مهمی دارد. محصول ساخت ایران باید حمایت شود.


بیشتربخوانید:خودرو‌های کف پارکینگ خودروسازان، منتظر یک قطعه خاص!


دبیر انجمن قطعه سازی صنایع همگن گفت: حمایت از مالکیت معنوی در صنایع مختلف از جمله صنعت قطعه سازی و خودروسازی مهم است. بحث ساماندهی واردات قطعات خودرو نیز از این قاعده مستثنا نیست.

او گفت: در صنعت خودرو باید قطعه سازان و خودروسازان را تشویق کرد. این صنعت نیاز به مشوق دارد. ادعا شده که سال آینده ۱۶۰۰ خودرو تولید می‌کنیم، اما نمی‌توان گفت که نمی‌شود، اما نیاز به زیرساخت دارد، باید تعاملاتی صورت گیرد. با بخش نامه و دستور نمی‌شود و باید زیر ساخت را فراهم کرد.

محبی نژاد گفت: تمام دولت‌ها این صحبت را می‌کنند که خودرو را باید تولید کرد و میزان آن را افزایش داد، اما نیاز به عمل است و باید حرکت کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر