تاریخ انتشار: ۱۵:۵۶ - ۰۱ آبان ۱۴۰۰

کدام قالیباف‌ها تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند؟

قالیبافان و اعضای اتحادیه صنف بافندگان فرش دستباف در استان هرمزگان تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار خواهند گرفت.

اقتصاد ۲۴ - در نشست مشترک با حضور علی دشوارگر مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و رئیس اتحادیه صنف بافندگان فرش دستباف استان مقدمات و روند اجرایی پوشش بیمه اجتماعی اعضاء این صنف در قالب تفاهم نامه فی ما بین مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

دشوارگر گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با کارفرمایی دولت، دوبرابر سهم بیمه شده را در قالب یارانه بیمه‌ای پرداخت می‌کند، که بهترین شرایط در میان مشاغل خرد جهت عضویت در یک صندوق بیمه دولتی و ایجاد سابقه بیمه است.

وی اشاره کرد: بر اساس تفاهم نامه فی مابین، کلیه قالیبافان و اعضای اتحادیه صنف بافندگان فرش دستباف می‌توانند با عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از مزایای بلندمدت بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی و بازماندگان بهره‌مند شده و حقوق ماهیانه دریافت کنند.


بیشتر بخوانید: تمامی فعالان فرش دستباف می‌توانند از بیمه قالیبافان استفاده کنند


مژگان دادی پور رئیس اتحادیه صنف بافندگان فرش دستباف استان به تشریح مبانی و جایگاه اتحادیه پرداخت و با بیان اینکه تعداد افراد فعال شناسایی شده در زمینه فرش در استان هرمزگان تاکنون ۳ هزار نفر هستند، گفت: تنها بخش کوچکی از این جامعه تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار دارند که با تحت پوشش قرارگرفتن اعضاء گام مؤثری در آرامش و تأمین آینده این گروه ایجاد خواهد شد.

در پایان راهکار‌های موجود جهت اطلاع رسانی به افراد مشمول بیمه اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و موانع و چالش‌های پوشش حداکثری جامعه هدف به بحث و گفتگو گذاشته شد.

استان هرمزگان یکی از مناطق تولید فرش و تابلو فرش‌های دستباف در جنوب کشور است که محصولات تولید شده به کشور‌های حاشیه خلیج فارس نیز صادر می‌شود.

منبع: برترین ها

ارسال نظر