تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۰۴ آبان ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
باز هم گرانی یک محصول در فاصله بسیار کم؛

پوشک بچه ۵۰۰ هزار تومان شد

قیمت درج شده بر روی یک بسته ٢۰ عددی پوشک سایز ۴ کودک ۵٣۰ هزار تومان است و به عبارتی خانوار‌ها بابت هر عدد پوشک حدود ٢۶ هزار و پانصد تومان هزینه می‌کنند.

اقتصاد ۲۴ -  قیمت درج شده بر روی یک بسته ٢۰ عددی پوشک سایز ۴ کودک ۵٣۰ هزار تومان است و به عبارتی خانوار‌ها بابت هر عدد پوشک حدود ٢۶ هزار و پانصد تومان هزینه می‌کنند.

اگر هر کودک به طور متوسط روزانه ۵ تا ۶ عدد پوشک مصرف کند، هزینه خرید روزانه پوشک خانوار دارای یک فرزند زیر ٣ سال ماهانه ۴ میلیون و ۶٨۰ هزار تومان می‌شود؛ روندی که با سیاست گذاری و تاکید مسئولان بر لزوم رشد جمعیت کشور منافاتی گسترده دارد.

این روز‌ها تورم بر همه ابعاد زندگی مردم تاثیر گذاشته است. هر روز ارزش پول پایین‌تر می‌آید و در مقابل آن قیمت اغلب کالا‌ها چه ضروری و چه غیرضروری چندین برابر می‌شود. شاید در روز‌های پرتلاطم بازار ارز و سکه، می‌توانستیم خودمان را دلداری دهیم که ایرادی ندارد، ما که طلا و سکه نمی‌خواهیم، ارز هم به کارمان نمی‌آید.

هرچند ته ذهنمان می‌دانستیم که اثرش کم کم بر زندگی مان آشکار خواهد شد! آرام آرام دامنه نوسان و گرانی به بازار موبایل، لوازم خانگی، مسکن، دارو و کمی بعد به مواد خوراکی نیز رسید.

اما امروز دیگر تورم و گرانی از جیب مردم فرسنگ‌ها جلوتر زده طوری که با دیدن قیمت‌ها روزی چندبار این جمله را یا می‌گوییم یا می‌شنویم که بیچاره آنکه می‌خواهد جهیزیه بگیرد، بیچاره آنکه می‌خواهد عروسی کند، بیچاره آنکه بیمار دارد، بیچاره آنکه خانه ندارد و …؛ اما گرانی‌ها حالا بازار کودک و نوزاد را نیز بی نصیب نگذاشته و بازاری مانند پوشک بچه حتی افزایش دو برابری قیمت را هم به خود دیده است.


بیشتربخوانید:افزایش چراغ‌خاموش قیمت محصولات سلولزی


از طرفی سایه کمبود اجناس مختص کودکان نیز بر بازار افتاده است، کمبودی که از کاهش تولید ناشی نشده و به احتکار و سوداگری در بازار مربوط می‌شود. بنا‌بر گفته فعالان بازار، پوشک‌هایی که در بازار کمیاب شدند، محصولاتی هستند که با کمی جست و جو می‌توان پیدایشان کرد، اما نه با قیمت مصوب و این به معنای سودجویی عده‌ای در این حوزه است.

منبع : زنهار

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
اینجوری میشه بچه دار شد؟؟؟؟
لعنت بر مقصر
ارسال نظر