تاریخ انتشار: ۱۸:۳۸ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۸
استاندار چهارمحال و بختیاری :

۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارات سیل چهارمحال و بختیاری تصویب شد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: سیلاب در برخی مناطق استان خسارت‌های زیادی به بار آورد که در این راستا دولت ۵۰ میلیارد تومان به صورت علی‌الحساب برای استان تصویب و پرداخت شد.

 اقتصاد24- اقبال عباسی در بین نمازگزاران شهرستان سامان با اشاره به سیل اخیر در استان اظهارداشت: سیلاب در برخی مناطق استان خسارت‌های زیادی به بار آورد که در این راستا دولت 50 میلیارد تومان به صورت علی‌الحساب برای استان تصویب و پرداخت شد و بیش از یک میلیارد تومان تسهیلات برای افرادی که خسارت بیشتری دیده‌اند در نظر گرفته شده است.


وی با بیان اینکه کانون بحران سیلاب در شهرستان کوهرنگ بود، افزود: طی 2 روز در شهرستان کوهرنگ 280 میلی‌متر بارندگی داشتیم و با توجه به اینکه در شهرستان کوهرنگ برف هم وجود داشت ذوب برف و بارش باران سبب ایجاد بحران در این شهرستان شده بود.


استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: متوسط میزان بارندگی در یک سال گذشته در استان حدود 300 میلی‌متر بود اما امسال طی 2 روز و تنها در یک شهرستان 280 میلی متر بارندگی گزارش شده است و با توجه به اینکه بیشترین میزان بارندگی در استان ما بود خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم.


عباسی خاطرنشان کرد: در راستای جلوگیری از تلفات جانی در سیلاب اخیر روستاهای در معرض خطر به ویژه در شهرستان کوهرنگ را تخلیه و از ورود عشایر به استان خودداری کردیم.


وی با بیان اینکه سال 97 سال پر چالشی هم برای دولت و هم برای مردم بود، گفت: اتفاقات بسیاری در سال گذشته رخ داد که یکی از مسائل مطرح در استان مسئله آب بود که جلسات متعددی تشکیل شد.


منبع: تسنیم

ارسال نظر