تاریخ انتشار: ۱۷:۵۴ - ۰۶ آبان ۱۴۰۰

رشد سودآوری تملت در نیمه نخست سال

اطلاعات و صورت‌های مالی (حسابرسی نشده) شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰ تامین سرمایه بانک ملت منتشر شد.

اقتصاد ۲۴- صورت‌های مالی حسابرسی نشده تامین سرمایه ملت برای دوره شش ماهه نخست سال جاری در حالی با رشد درآمد‌های عملیاتی و افزایش سودآوری منتشر شد که «تملت» از تحقق ۲۳۴ ریال سود به ازای هر سهم خبر داد.
جزئیات عملکرد مالی تامین سرمایه بانک ملت در دوره شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که شرکت در این دوره موفق به کسب بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان درآمد عملیاتی شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۶ درصد افزایش روبه رو شده است. البته از کل درآمد عملیاتی ۳۰۰ میلیارد تومانی"تملت"، سهم درآمد ناشی از ارائه خدمات بازارگردانی و سود اوراق بهادار ۲۲۴ میلیارد و ۵۲۴ میلیون تومان (معادل ۷۵ درصد) برآورد شده است. طبق صورت‌های مالی شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ "تملت"، حدود ۲۴ درصد از درآمد شرکت ناشی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری بوده که معادل ۷۱ میلیارد و ۶۱۶ میلیون تومان است.
در همین راستا "تملت" در دوره شش ماهه منتهی به شهریور ماه امسال توانست سود خالص خود را به حدود ۲۶۰ میلیارد تومان برساند؛ این در حالی است که سود خالص شرکت در دوره ۶ ماهه سال گذشته ۲۴۳ میلیارد و ۸۲۴ میلیون تومان بوده که به این ترتیب افزایش ۶ درصدی را تجربه کرده است.
همچنین در خصوص افزایش سرمایه شرکت تامین سرمایه بانک ملت، گزارش توجیهی افزایش سرمایه از مبلغ ۱.۱۰۰ میلیارد تومان به ۱.۶۰۰ میلیارد تومان از محل سود انباشته میلیارد تومان به تایید حسابرس شرکت رسیده است.

ارسال نظر