تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۰۷ آبان ۱۴۰۰

فیسبوک در بحبوحه بحران حیثیتی نامش را به «متا» تغییر می‌دهد

منتقدان شبکه اجتماعی فیسبوک بر این باور هستند که تغییر نام این شرکت تنها تلاشی برای منحرف کردن اذهان عمومی از «اسناد فیسبوک» است.

اقتصاد ۲۴-مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت فیسبوک روز پنجشنبه در بحبوحه بحث بر سر رویکرد‌های این کمپانی اعلام کرد که نام آن به «متا» تغییر پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل فیسبوک گفت که این تغییر نام در راستای چشم‌انداز این شرکت بر اساس حقیقت مجازی در آینده صورت می‌گیرد. این در حالی است که منتقدان شبکه اجتماعی فیسبوک بر این باور هستند که تغییر نام این شرکت تنها تلاشی برای منحرف کردن اذهان عمومی از «اسناد فیسبوک» است.

«اسناد فیسبوک» به مدارکی گفته می‌شود که ابتدا از سوی فرانسیس هاوگن، افشاگر و کارمند سابق فیسبوک افشا شد. این اسناد نشان می‌دهد که شرکت فیسبوک هشدار‌های داخلی مبنی بر پیامد‌های منفی و اغلب مضر الگوریتم خود را نادیده گرفته بود.
مارک زاکربرگ روز پنجشنبه گفت که چشم‌انداز آینده کمپانی او «متاورس» نام دارد و اسم این شرکت هم به همین دلیل به «متا» تغییر پیدا می‌کند. به گفته وی «متاورس» فضایی سه بعدی و «محیطی مجازی» خواهد بود که کاربران به جای نگریستن به آن بر روی صفحه‌های رایانه‌ای، به درون آن خواهند رفت.

ویکتوریا پتروک، تحلیلگر فناوری‌های نوین بر این باور است که چشم‌انداز آینده فیسبوک براساس حقیقت مجازی شامل دیگر جنبه‌های زندگی آنلاین از جمله خرید و رسانه‌های اجتماعی نیز خواهد شد.
مارک زاکربرگ گفته است که انتظار دارد که شمار کاربران «متاورس» تا یک دهه آینده به یک میلیارد نفر برسد. بنیانگذار فیسبوک بر این باور است که همانطور که تلفن‌های هوشمند جایگزین رایانه‌های ثابت شدند «متاورس» نیز آینده ارتباط گیری انسان‌ها با یکدیگر خواهد بود.

یورونیوز

ارسال نظر