تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۱۰ آبان ۱۴۰۰

پوتین از رهبران گروه ۲۰ به دلیل به رسمیت نشناختن متقابل گواهی واکسن‌ها انتقاد کرد

در حال حاضر برخی از کشور‌های اروپایی از جمله فرانسه برخی واکسن‌های به رسمیت شناخته شده از سوی سازمان جهانی بهداشت را برای سفر و تردد در کشورهایشان نمی‌پذیرند؛ از جمله واکسن سینوفارم ساخت کشور چین.

اقتصاد ۲۴-ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری، روسیه در اجلاس گروه ۲۰ در رم ایتالیا، از کندی واکسیناسیون جهانی، و عدم شناسایی واکسن‌های ملی و نیز عدم دسترسی کشور‌های فقیر به واکسن کرونا، از کشور‌های حاضر در این نشست انتقاد کرد. پوتین گفت:«با وجود تصمیمات گروه ۲۰، همه کشور‌هایی که به واکسن نیاز دارند، نمی‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. این تا حدودی به دلیل رقابت ناصادقانه، سیستم حمایت از تولیدات داخلی و به دلیل عدم آمادگی برخی از کشورها، به ویژه کشور‌های گروه ۲۰ برای به رسمیت شناختن متقابل واکسن‌ها و گواهی‌های واکسیناسیون رخ می‌دهد.»

کشور‌های عضو گروه ۲۰ گواهی‌های واکسن را متقابلا به رسمیت بشناسند

او همچنین تاکید کرد: «به وزارت بهداشت کشور‌های گروه ۲۰ پیشنهاد کنیم تا در اسرع وقت موضوع به رسمیت شناختن متقابل گواهی واکسن‌های ملی را بررسی کنند.»
در حال حاضر برخی از کشور‌های اروپایی از جمله فرانسه برخی واکسن‌های به رسمیت شناخته شده از سوی سازمان جهانی بهداشت را برای سفر و تردد در کشورهایشان نمی‌پذیرند؛ از جمله واکسن سینوفارم ساخت کشور چین که برای ورود به کشور فرانسه مورد پذیرش نیست.
روسیه در خلال همه‌گیری کرونا واکسن اسپوتنیک را تولید و به برخی از کشور‌ها صادر کرد.
ولادیمیر پوتین به شکل آنلاین در جلسه‌های اجلاس گروه ۲۰ شرکت کرده بود.

یورونیوز

ارسال نظر