تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۱۱ آبان ۱۴۰۰
مرگ یک مهاجر عراقی نیز در مرز بلاروس

شمار پناهجویان جان‌باخته در مرز بلاروس و لهستان به ۱۰ نفر رسید

سخنگوی مرزبانی لهستان می‌گوید نیرو‌های این کشور هیچ اطلاعی از مرگ این پناهجوی عراقی ندارند. روزنامه محلی گازتا ویبروژکا نوشته است ۷ مهاجر در ماه‌های گذشته در خاک لهستان جان باخته اند.

اقتصاد ۲۴-رسانه‌های لهستانی روز جمعه خبر پیدا شدن جسد یک پناهجوی عراقی در مرز با بلاروس را تائید کردند. به این ترتیب شمار مهاجرانی کهه از تابستان تاکنون در این منطقه جان باخته‌اند به ۱۰ نفر رسید.
ماموران مرزبانی بلاروس روز شنبه اعلام کرده بودند که این مرد در پس از عبور از مرز و در خاک لهستان فوت کرده است. مقام‌های مرزبانی بلاروس می‌گویند همتایان لهستانی آن‌ها مهاجران دیگر را مجبور کرده اند تا جسد را به خاک بلاروس ببرند.

یک سخنگوی مرزبانی لهستان با تکذیب این ادعای بلاروس می‌گوید نیرو‌های این کشور هیچ اطلاعی از مرگ این پناهجوی عراقی ندارند. روزنامه محلی گازتا ویبروژکا نوشته است ۷ مهاجر در ماه‌های گذشته در خاک لهستان جان باخته اند.


بیشتر بخوانید: نیرو‌های ارتش را در مرز‌های با بلغارستان ترکیه مستقر کرد


مقام‌های مرزبانی لهستان از ارائه توضیح بیشتر درباره مرگ اخیر به خبرگزاری خارجی امتناع می‌کنند.
هزاران پناهجو که عمدتا از کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه می‌آیند در سه ماه گذشته تلاش کرده‌اند با عبوز از مرز بلاروس وارد لیتوانی، لهستان یا لتونی شوند.
اتحادیه اروپا الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس را متهم می‌کند که عامدانه این موج مهاجرت را با قصد انتقام از تحریم‌های اروپایی به راه انداخته است.
بسیاری از مهاجران گرفتار در مرز بلاروس و لهستان می‌گویند پلیس و ارتش بلاروس آن‌ها را به عبور از مرز و رویارویی با پلیس لهستان مجبور می‌کنند. وضعیت این مهاجران با سرد شدن هوا بیش از پیش پیچیده شده است.

یورونیوز

ارسال نظر