تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۱۶ آبان ۱۴۰۰
قیمت انواع بیسکوییت در یک‌سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافت

ساقه طلایی چند؟

قیمت انواع بیسکوییت طی یک‌سال گذشته ۷۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش یافته و درآخرین خبر قیمت بیسکوییت ساقه طلایی به ۹ هزار تومان رسید.

اقتصاد ۲۴ - مشاهدات میدانی حاکی از آن است که تمامی شرکت‌های تولیدکننده بیسکوییت و کیک‌های پذیرایی قیمت انواع محصولات خود را در اوزان مختلف طی یک‌سال گذشته دست‌کم ۷۰ درصد افزایش داده‌اند.

قیمت مواداولیه تولید کیک و بیسکوییت، به‌ویژه شیر، شیر خشک، تخم مرغ، روغن و شکر و دیگر افزودنی‌ها که برخی ازآن‌ها مثل وانیل و شکلات وارداتی و ارزبر نیز هستند در یک‌سال و نیم گذشته هزینه تولید محصولات را بالا برده و شرکت‌های تولیدکننده برای جبران این هزینه‌ها به دفعات به نرخ‌گذاری جدید اقدام کرده و محصولات خود را گران‌تر از قبل راهی بازار کرده‌اند.

آخرین شنیده‌ها حاکی از آن است که قیمت بیسکوییت معروف ساقه طلایی در سفارش‌های جدید سوپرمارکت‌ها ۱۵۰۰ تومان افزایش یافته و نوع ساده آن از ۷۵۰۰ تومان به ۹ هزار تومان رسیده است.


بیشتربخوانید:بیسکوییت؛ افزایش قیمت، کاهش تقاضا


نوع کرمدار این بیسکوییت که تاکنون ۸۵۰۰ فروخته می‌شد بعد از این ۱۰ هزار تومان به فروش خواهد رسید. بیسکوییت لیوانی ساقه طلایی آبان سال گذشته ۳۵۰۰ تومان به فروش می‌رسید.

قیمت‌گذاری بیسکوییت، شیرینی، شکلات و محصولات مشابه تابع نرخ‌گذاری مصوب نیست و با نظارت سازمان حمایت، توسط خود تولیدکنندگان انجام می‌گیرد و شرکت‌ها براساس هزینه‌های خود محصولات را قیمت‌گذاری می‌کنند.

منبع: همشهری آنلاین
ارسال نظر