تاریخ انتشار: ۰۸:۵۶ - ۲۲ آبان ۱۴۰۰
از گلابی و انجیر تا لیمو شیرین

گران‌ترین میوه‌ها در بازار کیلویی چند؟

درحالی‌که با ورود مرکبات و دیگر میوه‌های پاییزی بازار میوه‌های تابستانی سرد شده، گلابی و انجیر هنوز با ۲۵ هزار تومان قیمت، گران‌ترین میوه‌های میادین میوه و تره‌بار شهرداری هستند.

اقتصاد ۲۴- نرخنامه سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران نشان می‌دهد، مرکبات که پرطرفدارترین میوه‌های پاییزی هستند در آخرین هفته آبان‌ماه زیر 13هزار تومان قیمت دارند و به‌ویژه انواع پرتقال با 9.500تومان ارزان‌ترین مرکبات میادین هستند.

البته در میان مرکبات، همانطور که هفته گذشته در این ستون به آن اشاره شد، لیموشیرین قیمت بالایی دارد و هنوز هم با 15.900تومان از گران‌ترین مرکبات میادین به شمار می رود. این میوه در هفته گذشته 600تومان گران شد.


بیشتربخوانید:میوه در میادین پایتخت کیلویی چند؟


انار هم که از پرفروش‌ترین‌های فصل پاییز است همین حدود قیمت دارد و 14.500تومان قیمت خورده است. نرخنامه جدید میادین همچنین نشان می‌دهد سیب زرد 2هزار تومان از هفته‌های گذشته گران‌تر شده و به 13.500رسیده است. سیب قرمز هنوز در محدوده 11هزار تومان است.

در میان میوه‌های وارداتی هم موز با 27.800تومان ارزان‌ترین و آناناس با 69هزار تومان، گران‌ترین است. مجموع میوه‌هایی که با 100هزار تومان می‌توان از میادین خریداری کرد، به این شرح است: یک کیلوگرم از میوه‌های سیب زرد، سیب قرمز، نارنگی، پرتقال تامسون شمال یا تامسون جنوب، گریپ‌فروت، یک خربزه 2کیلویی و یک هندوانه 6کیلویی.

منبع: همشهری آنلاین
ارسال نظر