تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۲۲ آبان ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر

فتوای آیت الله مکارم شیرازی درمورد مهریه‌های سنگین

در پی طرح برخی مباحث در خصوص اصلاح قانون مهریه و تعیین سقف برای آن، آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی فتوایی در این زمینه صادر کرد.

اقتصاد ۲۴- طه سراج الحق؛ در فتوای آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در پاسخ به استفتای اقتصادآنلاین درباره تعیین سقف مهریه آمده است: «مهریه سقف معینی ندارد، اما اخلاق اسلامى ایجاب مى‌کند که مهریّه‌ها سبک باشد و اصولاً ازدواج با هزینه کم انجام گیرد که مایه سعادت زوجین خواهد شد و سنگین‌کردن بار ازدواج شرعاً مذموم و عواقب ناگوار و مسئولیّت شدید دارد و مهریّه‌هاى فوق‌العاده سنگین که نشان از سفاهت زوج دارد یا قرینه بر عدم قصد جدّى نسبت به آن است، باطل است و تبدیل به مهرالمثل مى‌شود ولى اصل عقد در هر حال صحیح است.»

منبع: اقتصاد آنلاین
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
جمشید
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
مهریه واقعی همان است که رهبر فرمودن. مهرالسنه که معادل 1250 گرم نقره و حدود 25 میلیون تومان است که باید در هنگام عقد به زوجه تسلیم گردد.
به زندان انداختن و صدور حکم جلب مهریه آبروی اسلام و ایران را بر باد داده است.
شهروند
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
سلام، لطفأ قوانین بد مهریه را اصلاح نمایید تاباعث دور شدن جوانان از ازدواج نشود و تشکیل خانواده و فرزند آوری انجام شود، جوانان امروز از ترس مهریه و عواقب وحشتناک بعد از آن تن به ازدواج نمی‌دهند، متاسفانه در چندین سال اخیر اکثر بانوان به امر مقدس ازدواج به چشم تجارت و کسب درآمد می‌نگرند، چشم و هم چشمی ها و تشریفات ومهریه های سنگین و غیر متعارف سدی است برای ازدواج جوانان امروز... خانمی چند بار ازدواج می‌کند و به حمایت قوانین بد مهریه از چند مرد تا آخر عمر اقساط مهریه اخاذی می‌کند،.... لطفأ قوانین بد مهریه را اصلاح نمایید تاباعث دور شدن جوانان از ازدواج نشود، اجرکم من ا...
ناشناس
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
اونوقت مردی دختر ۱۹ ساله را بعد شش ماه عقد دائم بیاد طلاق بده مهریه هم که با ندارم گفتن فرار از دین شود چه فتوایی خواهید داد
ارسال نظر