تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۲۴ آبان ۱۴۰۰
ایران از ارسال دعوتنامه برای رافائل گروسی و آزادسازی تدریجی منابع مالی خبر داد

حضور گروسی بازکننده گره منابع مالی می‌شود؟

رافائل گروسی دو هفته پیش گفته بود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ماه فوریه گذشته دسترسی به اطلاعات و تصاویر دوربین‌های نصب شده بر مراکز هسته‌ای ایران را از دست داده است.

اقتصاد ۲۴-سخنگوی وزارت خارجه ایران روز دوشنبه اعلام کرد که دولت ابراهیم رئیسی از مدیرکل آرژانتینی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دعوت کرده تا به ایران سفر کند.
رافائل گروسی هفته گذشته با انتقاد از مقامات ایران گفته بود که «بار‌ها به ایرانی‌ها گفته که مایل است پیش از نشست شورای حکام در ۲۲ نوامبر با مقامات در تهران» دیدار کند، اما هیچ دعوتی در این زمینه صورت نگرفته است.
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری روز دوشنبه در ساختمان وزارت خارجه گفت: «گروسی مراودات نزدیکی با سازمان انرژی اتمی کشورمان و دوستان ما در سفارت در وین دارد؛ از او دعوت شده و تاریخ برای سفر وی هم پیشنهاد شده است که به زودی عازم ایران می‌شود.»


بیشتر بخوانید: گروسی: نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران مانند پرواز در آسمان به شدت ابری است


به گفته آقای خطیب زاده هنوز آژانس به این دعوت پاسخ نداده است.رافائل گروسی دو هفته پیش گفته بود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ماه فوریه گذشته دسترسی به اطلاعات و تصاویر دوربین‌های نصب شده بر مراکز هسته‌ای ایران را از دست داده است.
دولت حسن روحانی از فوریه گذشته اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را در واکنش به عدم اجرای تعهدات برجام از سوی اروپایی‌ها و خروج آمریکا از این توافق به حالت تعلیق درآورده است.

یورونیوز

ارسال نظر