اقتصاد ۲۴ - راه های بسیاری برای رشد یک کسب و کار وجود دارد؛ ولی یکی از پربازده ترین آنها دیجیتال مارکتینگ است. استفاده از دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار می تواند رشد بسیاری را در فروش و میزان سودآوری به ارمغان بیاورد. این امر دلایل بسیاری دارد؛ اما مهمترین علت آن این است که استفاده از اینترنت، میان اقشار مختلف جامعه بسیار رواج پیدا کرده است و بسیاری از مردم از طریق اینترنت و در بسترهای متفاوتی همچون شبکه های اجتماعی و سایت، اقدام به خرید کرده و یا به آن ترغیب می شوند.
بستر اینترنت، بازار کاملا جدیدی را به ارمغان آورده است که دیجیتال مارکتینگ را به هنجار یک کسب و کار موفق تبدیل کرده است و اگر کسب و کارها به این حوزه ورود پیدا نکنند؛ در آینده رشد نخواهند کرد. استفاده از دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار می تواند فرصت های بسیاری را برای کسب و کارها به وجود می اورد. اما شاید این سوال برایتان ایجاد شده باشد که اگر شما از دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار خود استفاده کنید؛ دقیقا چه فرصتی برای رشد برایتان ایجاد می شود؟ در این مطلب ضمن معرفی انواع دیجیتال مارکتینگ و تاثیر آن بر رشد کسب و کار، دلایل اهمیت دیجیتال مارکتینگ در کسب و کارها را بررسی خواهیم کرد.
تاثیر انواع دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار
تاثیر سئو بر فروش و رشد کسب و کارها
یکی از اصلی ترین روش های دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار، سئو سایت است. بسیاری از افراد زمانی که به کالا یا خدمتی نیاز پیدا می کنند؛ ابتدا آن را در گوگل، جستجو می کنند. به همین دلیل کسب و کارها باید برای رشد خود، به این حوزه ورود پیدا کنند.
برای اینکه شما بتوانید در این زمینه با رقبای خود، رقابت کنید؛ ابتدا باید یک سایت منطبق بر اصول سئو و با طراحی زیبا، داشته باشید. اگر تهران هستید شما باید این کار را به یکی از برترین شرکت های طراحی سایت تهران بسپارید؛ تا بتوانید بهترین نتیجه را از آن به دست آورید.
داشتن یک سایت زیبا و کاربردی یک شرط لازم برای رشد کسب و کار شما است ولی کافی نیست. طبیعی است اگر شما بهترین سایت را هم داشته باشید؛ تا زمانی که مشتری شما آن را مشاهده نکند؛ سودآوری برای شما به همراه ندارد.
به همین دلیل بهینه سازی وب سایت (seo)، از اهمیت بالایی برای دیده شدن شما برخوردار است. به هر میزان که رتبه شما در موتورهای جستجو بهتر باشد، کاربران بیشتری وارد سایت شما شده و در نتیجه فروش شما افزایش می یابد و شانس بیشتری برای رشد برند و کسب و کارتان وجود خواهد داشت.
بازاریابی شبکه های اجتماعی (social media marketing)
بازاریابی شبکه های اجتماعی، یکی از روشهای قدرتمند دیجیتال مارکتینگ در کسب وکارها، برای دستیابی به مشتریان بالقوه است.
شبکه های اجتماعی در سال های اخیر، بسیار برجسته تر شده اند و بسیاری از کسب و کارها برای تبلیغ محصول یا خدمات خود از آن استفاده می کنند. با توجه به اینکه مشتریان، در حال حاضر از طریق شبکه های اجتماعی با برندها در تعامل هستند؛ اگر شما مستقیماً از طریق پلتفرم های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و پینترست با مخاطبان خود صحبت نکنید، فرصت رشد از این طریق را از دست می دهید.
استفاده از این روش دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار می تواند موفقیت بسیاری به ارمغان بیاورد و در برندسازی و حتی فروش محصولات، تاثیر بسیاری داشته باشد.
در این زمینه باید به نکات بسیاری توجه کرد. یکی از این نکات، استفاده از عکس و محتوای بصری با کیفیت است. به عنوان مثال اگر کسب و کار شما، فروش پوشاک باشد؛ داشتن عکس های باکیفیت که از طریق آنها برای مشتریان اعتماد ایجاد شود؛ از اهمیت بالایی برخوردار است. پس در اینجاست که عکاسی حرفه ای از لباس مستقیما بر نرخ تبدیل مشتریان شما تاثیرگذار است.
مزایای بازاریابی محتوا در رشد کسب وکارها
بازاریابی محتوا، یکی دیگر از انواع دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار است که تاثیر بسیاری بر رشد آن دارد. بازاریابی محتوا، می تواند به جذب مخاطبان و تبدیل آنها به مشتری، کمک کند. شاید با خود فکر کنید که بازاریابی محتوا فقط محتواهای متنی را شامل می شود اما باید گفت بازاریابی محتوا، همه ارتباطات بصری و نوشتاری همچون اینفوگرافیک ها، فیلم ها و غیره را شامل می شود.
تبلیغات کلیکی (ppc)
PPCیا پرداخت به ازای کلیک، یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار است که ترافیک پولی را به وب سایت شما می کشاند و به ازای هر کلیک که روی تبلیغ شما می شود؛ هزینه پرداخت می شود. این روش، در بازه زمانی کوتاه، بسیار پربازده است ولی با اتمام تبلیغات ورودی سایت شما کاهش میابد.
بازاریابی ویدیویی و مزایای ویدیو مارکتینگ
ویدیو یکی از محبوب ترین روشهای بازاریابی محتوا است که مشتریان بسیاری را به سمت کسب و کار شما هدایت می کند. شما می توانید در ویدیو مارکتینگ، برای فروش محصولات آینده، ارتقای کسب و کار و یا برای ایجاد اعتبار و ... استفاده کنید.
ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی
یکی از قدیمی ترین انواع بازاریابی دیجیتال که بالاترین نرخ بازگشت سرمایه (ROI) را دارد؛ ایمیل مارکتینگ است که شامل ارسال ایمیل های شخصی شده برای مخاطبان هدف یا مشتریان قبلی است.
چرا دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار شما مهم است؟
دلایل بسیاری وجود دارد که نشان می دهد، دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار شما اهمیت بالایی دارد. اولین عامل این است که بسیاری از مشتریان شما در فضای اینترنت فعالیت دارند و به این طریق احتمال دیده شدن شما افزایش میابد. به علاوه استفاده از دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار، روشی مقرون به صرفه و سریعتر است.
مهمترین عامل این است که رقبای شما از آن استفاده می کنند و به این طریق، مزیت رقابتی به دست می آورند و شما نباید از رقابت با آنها عقب بمانید. به علاوه استفاده از دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار می تواند شهرت برند شما را افزایش دهد و درآمدهای بالاتری ایجاد کند.
اگر شما می خواهید با استفاده از بازاریابی دیجیتال، در کسب و کار خود به موفقیت برسید، باید این نکته را در نظر بگیرید که استفاده از دیجیتال مارکتینگ برای هر کسب و کاری با توجه به رقبا و ویژگی های محصولات آن، می تواند متفاوت باشد و نیاز به تخصص بالایی دارد. به همین دلیل بهترین راه برای رشد در این زمینه، سپردن کار به کاردان است.
ایران وب لایف: لبخند به دیجیتال مارکتینگ
آژانس دیجیتال مارکتینگ ایران وب لایف، یکی از بهترین شرکت ها در زمینه مشاوره و ارائه خدمات رشد کسب و کار آنلاین در ایران است. این مجموعه به مدیریت جناب مهندس امین رزاق خواه، تعهد، صداقت و دانش فنی را از ارزش های سازمانی خود قرار داده است و طی 7 سال گذشته با تکیه بر پشتوانه نیروهای جوان و فرهیخته کشور، روند رشد شرکت های کوچک و بزرگ را در فضای دیجیتال سرعت بخشیده است.
جهت دریافت مشاوره رایگان در مورد کسب و کار خود به وبسایت این مجموعه (iranweblife.com) مراجعه نمایید.