تاریخ انتشار: ۲۰:۲۸ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۸
معاون وزیر راه:

همه راه‌های شریانی لرستان تا ۲ روز دیگر باز می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از بازگشایی همه راه‌های شریانی لرستان تا 2 روز آینده خبر داد و گفت: راه های روستایی و فرعی نیز تا یک هفته آینده با ایجاد یک راه موقت، بازگشایی می شود.

اقتصاد۲۴ –  «عبدالهاشم حسن نیا» عصر چهارشنبه اعلام کرد: مسیر فرعی از سمت آزادراه خرم آباد - پل زال به شهر پلدختر ایجاد شده است و مسیر شهر معمولان تا فردا بعدازظهر از طریق راه ارتباطی دیگری باز می شود.

وی ادامه داد: در تلاشیم راه ارتباطی «زمینی» به معمولان را ایجاد کنیم.

حسن نیا تخریب پل‌های بزرگ را بسیار زیاد توصیف کرد و افزود: به دنبال آنیم که با ایجاد پل‌های موقت، راه‌های ارتباطی معمولان و شهرها و روستاهای بحرانی را برقرار کنیم.

 خسارت اولیه سیل به راه های لرستان 250 میلیارد تومان است

معاون وزیر راه و شهرسازی خسارت اولیه سیل به استان لرستان را 250 میلیارد تومان برآورد کرد.

به گفته وی، مجموعه وزارت راه و شهرسازی با توان بخش خصوصی از 220 دستگاه ماشین آلات برای امدادرسانی به سیلزدگان لرستان و بازگشایی مسیرها استفاده می کند و 200 دستگاه لوله، باکس، قطعات بازسازی و پل های موقت به منطقه منتقل شده است.

بارندگی های شدید و سیل اخیر، همه استان های کشور را درگیر کرد اما 6 استان ایلام، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد در شرایط اضطراری قرار گرفتند و جاده های میان شهری در این نواحی بسته یا تخریب شد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر