تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۰۹ آذر ۱۴۰۰

۲ برنامه اجرایی در حوزه استاندارد با سوریه عملیاتی می‌شود

سازمان ملی استاندارد ایران اعلام‌کرد: دو برنامه اجرایی در حوزه استانداردسازی، اندازه‌شناسی و شناسایی متقابل نتایج ارزیابی انطباق در زمینه صدور گواهی و آزمون‌ها، در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به سوریه بررسی و عملیاتی می‌شود.

اقتصاد ۲۴ - سید رضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در رأس هیاتی به‌منظور بررسی راه‌های توسعه همکاری میان دو کشور، رفع موانع تجاری و ارتقای سطح صادرات به دمشق سفر کرده است.

در این سفر دو روزه موضوعات استانداردسازی و اندازه‌شناسی و اقدام‌های دو طرف در تعهدات گذشته کمیسیون و گسترش همکاری‌ها بحث و بررسی می‌شود.

در این سفر قرار است دو برنامه اجرایی در حوزه استانداردسازی، اندازه‌شناسی و شناسایی متقابل نتایج ارزیابی انطباق در زمینه صدور گواهی و آزمون‌ها، بررسی و عملیاتی شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان امروز در آیین افتتاح دومین نمایشگاه ایران در سوریه در اظهاراتی در جمع خبرنگاران، ضمن ابراز علاقه‌مندی برای فعال شدن مجدد ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی سوریه و بازیابی اقتصاد این کشور، برای سرمایه‌گذاری مشترک در سوریه به‌منظور تامین مصارف داخلی و صادرات به کشور‌های منطقه اعلام آمادگی کرد.

سوریه در سال ۲۰۰۸ بیش از ۳۰ میلیارد دلار با جهان تجارت داشت که اکنون به کمتر از پنج میلیارد دلار در سال رسیده است.

به گفته کارشناسان، ایران علاوه بر کالا، در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی نیز ظرفیت همکاری بسیار بالایی با سوریه دارد.

ارسال نظر