تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۱۲ آذر ۱۴۰۰
علیرضا امری کاظمی:

۳۸ درصد تردد مسافر به جزیره قشم در ماه‌های مهر و آبان

مدیر گردشگری منطقه آزاد و ویژه اقتصادی قشم جزییات تردد مسافر و خودرو به جزیره قشم را درهشت ماهه ۱۴۰۰ اعلام کرد.

اقتصاد۲۴- علیرضا امری کاظمی گفت: از این تعداد مسافر ورود افزون بر ۹۳۸ هزار و ۹۴ نفر یعنی ۶۴.۷ درصد آن‌ها از طریق اسکله لافت توسط خودرو بوده است.
به گفته وی ۴۹۳ هزار و ۶۱۸ نفر یعنی ۳۴ درصد این مسافران از طریق اسکله شهید ذاکری و ۱۶ هزار و ۸۸۶ نفر یعنی تنها حدود یک درصد آن‌ها توسط قایق از اسکله لافت وارد جزیره قشم شده اند.


بیشتر بخوانید: حضور فعال منطقه آزاد قشم در نمایشگاه بین المللی اینوکس ۲۰۲۱ کیش


مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منطقه آزاد و ویژه اقتصادی قشم به تعداد و انواع خودرو‌های وارد شده به جزیره طی هشت ماهه سال جاری هم اشاره کرد و گفت: در این مدت افزون بر ۲۶۲ هزار و ۷۹ دستگاه خودرو شامل سواری، وانت، کامیون، تریلی، مینی بوس، اتوبوس و سایر وارد جزیره شده اند که از میان آن‌ها سواری با ۱۳۲ هزار و ۵۴۳ دستگاه یعنی بیش از ۵۰ درصد کل این خودرو‌ها را به خود اختصاص داده است، مضاف بر اینکه تریلی نیز بعد از سواری با ۲۱ هزار و ۲۳۳ دستگاه یعنی ۸ درصد کل خودرو‌های ورودی به جزیره را در این مدت تشکیل داده است.
امری کاظمی همچنین از افزایش بی سابقه ورود خودرو به جزیره قشم در طول دو ماه مهر و آبان ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: در این دوماه افزون بر ۱۰۴ هزار و ۲۴۶ دستگاه خودرو یعنی حدود ۴۰ درصد کل خودرو‌های ورودی در طول هشت ماهه امسال وارد جزیره شده است.
وی به سهم اندک ورود مسافر به جزیره قشم از طریق هواپیما نیز اشاره کرد و گفت: از جمع کل مسافران ورودی به جزیره از دو طریق هوایی و دریایی در این مدت یک میلیون و ۵۴۲ هزار و ۱۵۳ نفر بوده که ۹۳ هزار و ۵۵۵ نفر یعنی تنها ۶ درصد کل این مسافران از طریق هواپیما به قشم وارد شده اند.

منبع: منطقه آزاد قشم
ارسال نظر