تاریخ انتشار: ۰۱:۴۲ - ۲۲ آذر ۱۴۰۰
مدیر خرید مواد اولیه فولاد مبارکه در گفتگو با اقتصاد ۲۴ تأکید کرد؛

مشکل اصلی صنعت فولاد کاهش کیفیت منابع داخلی است/ شرکت‌های تولیدکننده تولید با کیفیت داشته باشند/ بزرگترین چالش صنعت فولاد تامین مواد اولیه است

یک مسئول فولاد مبارکه گفت: با کیفیت‌های فعلی، توسعه صنعت فولاد سازی در شرکت فولاد مبارکه قابل تحقق نیست. از این رو شرکت‌های تولیدکننده نسبت به افزایش کیفیت تولیدات اقدام کنند.

اقتصاد ۲۴- عابدی مدیر خرید مواد اولیه فولاد مبارکه درگفتگو با اقتصاد ۲۴ نحوه فعالیت این بخش در شرکت فولاد مبارکه را چنین تشریح کرد؛ کنسانتره سنگ آهن، گندلش، آهن اسفنجی، چدن از مهمترین خرید برای تولید فولاد در این شرکت است.

عابدی در پاسخ به این سوال که چه وظایف و کار‌هایی که در واحد خرید مواد اولیه فولاد انجام می‌شود؟ گفت:خرید مواد اولیه آهن دار از قبیل کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی و همچنین فر و آلیاژها، فلزات غیر آهنی مثل آلومینیوم، نیکل، قلع و رنگ ورق رنگی و مواد که کلا داخل ذوب می‌رود را تامین می‌شود.

مدیر خرید مواد اولیه فولاد مبارکه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در حال حاضر مهمترین چالش‌ها در فولاد مبارکه چیست؟ گفت: بزرگترین چالش ما تامین مواد اولیه است که همان بحث کنسانتره و آهن اسفنجی است.

وی تأکید کرد؛ به لطف خدا در تولید و تهیه گندله و کنسانتره مشکلی نیست. مشکل اصلی صنعت فولاد کاهش کیفیت منابع داخلی است. به لحاظ تناژ شاید مشکلی نباشد، ولی کیفیت مورد نیاز این صنعت هنوز تأمین نشده است.


بیشتر بخوانید:ارائه آخرین دستاورد‌های صنعتی گروه فولاد مبارکه


عابدی تصریح داشت: اما با کیفیت‌های فعلی، توسعه صنعت فولاد سازی در شرکت فولاد مبارکه قابل تحقق نیست. امیدوارم که شرکت‌های تولیدکننده نسبت به افزایش کیفیت شان اقدام کنند.

این مسئول در پاسخ به این سوال که آیاد فولاد مبارکه در حوزه تولید آهن اسفنجی و گندله و ... ورود کرده و توانسته کمکی کند؟ گفت: فولاد مبارکه تولید گندله و آهن اسفنجی از برق هم داشته است، اما برای رفع نیاز، این شرکت بزرگ فولاد سازی نیاز به تأمین مواد اولیه از بیرون شرکت دارد.

وی تصریح داشت: در این زمینه تدبیر‌های لازم برای خریداری مواد لازم جهت توسعه و تداوم تولید در شرکت فولاد مبارکه انجام شده است.

وی تصریح داشت: اصل ماجرا تأمین کنسانتره است. در این بحث فولاد مبارکه قبل‌تر هم ورود نکرده بوده حالا هم موضوع معدن داری و تاسیس کارخانه کنسانتره مطرح شده که طی یکی دو سال اخیر شرکت فولاد مبارکه در این زمینه ورود کرده است.

به گفته عابدی؛ به هر حال تأمین یک سری منابع از قبیل معدن و کارخانه کنسانتره نیاز اصلی تولید فولاد است که می‌تواند نیاز تولیدات فولاد در آینده این صنعت را برآورده کند.

ارسال نظر