تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۲۱ آذر ۱۴۰۰
اختلاف قیمت اقلام پروتئینی در میادین و سطح شهر بیشتر شد

قیمت هرکیلو گوشت قرمز در آستانه شب یلدا چند؟

  اختلاف به نسبت زیاد قیمت اقلام پروتئینی در میادین و سطح شهر در آستانه شب یلدا، مراجعه به میادین میوه‌وتره‌بار را در فاصله ۱۰ روز مانده به این مناسبت خاص افزایش داده است.

اقتصاد ۲۴ - با نزدیک شدن به شب یلدا تقاضا برای خرید میوه‌هایی مثل هندوانه، انار، خرمالو، انگور، انواع آجیل و خشکبار و همچنین اقلام پروتئینی در میادین بیشتر شده و این مراکز خرید در ساعاتی از روز با افزایش مراجعه و ازدحام مواجه می‌شوند.

نرخنامه میادین میوه و تره‌بار نشان می‌دهد قیمت اقلام پروتئینی در این بازار‌ها حداقل ۱۲ هزار تومان در هر کیلوگرم، از میانگین قیمت مغازه‌های سطح شهر پایین‌تر است و این شکاف قیمت باعث شده بسیاری از شهروندان برای تهیه گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ مورد نیاز خود این مراکز خرید را انتخاب کنند.

توزیع مرغ منجد و مرغ گرم و تخم مرغ با نرخ تنظیم بازار در میادین میوه‌وتره‌بار در یک‌ماه گذشته، قیمت مرغ و تخم مرغ را در بازار مصرف کاهش داد و در میادین نیز در هفته‌ای‌که گذشت مرغ گرم ۲ نوبت کاهش قیمت داشت.

مرغ گرم که در ابتدا با قیمت ۲۹.۹۷۰ تومان در میادین عرضه شد، طی هفته گذشته ۲.۲۰۰ تومان ارزان شد و هم‌اکنون با قیمت ۲۷.۷۷۰ تومان عرضه می‌شود.


بیشتربخوانید:سفره مردم چقدر کوچک شد؟


تخم‌مرغ نیز هم‌اکنون هرشانه ۳۰ عددی با قیمت ۴۱ هزار تومان قیمت‌خورده است. در میادین میوه وتره‌بار در کنار محصولات پروتئینی معمول، گوشت بوقلمون با میانگین قیمت هرکیلو ۴۵ هزار تومان و بلدرچین با قیمت هر کیلو ۶۷ هزار تومان نیز عرضه می‌شود.

گوشت بوقلمون در چندسال اخیر به‌دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز مورد توجه بسیاری از خانواده‌ها قرار گرفته و بلدرچین نیز به‌دلیل خواصی که برای پیشگیری و درمان کرونا برای آن برشمرده می‌شد، فروش بسیار بالایی در میادین و سطح شهر داشت. آخرین قیمت گوشت قرمز و سفید در میادین میوه و تره‌بار را می‌توانید در جدول زیر دنبال کنید.

منبع: همشهری آنلاین
ارسال نظر