تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۲۱ آذر ۱۴۰۰
لایحه بودجه ۱۴۰۱ 

انتشار ۸ هزار میلیارد تومان اوراق اسلامی

  در لایحه بودجه ۱۴۰۱ در بحش تامین مالی داخلی از محل اوراق اسلامی آمده است: شرکت‌های دولتی تا سقف ۸۰ هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی ریالی یا تضمین بازپرداخت اصل و سود توسط خود، منتشر کنند.

اقتصاد ۲۴ - در لایحه بودجه ۱۴۰۱ در بحش تامین مالی داخلی از محل اوراق اسلامی آمده است: شرکت‌های دولتی تا سقف ۸۰ هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی ریالی یا تضمین بازپرداخت اصل و سود توسط خود، منتشر کنند تا برای اجرای طرح‌ه‌ای دارای توجیه فنی اقتصادی و مالی که به تصویب شورای اقتصاد می‌رسد مصرف شود.

به دولت اجازه داده می‌شود برای تامین مالی مصارف این قانون تا سقف ۸۶۰ هزار میلیارد ریال انواع اوراق مالی اصلامی ریالی و ارزی از جمله اسناد خزانه اسلامی که منطبق برقوانین و مقررات در چارچوب عقود اسلامی باشد را منتشر کنند و این قانون را با حفظ قدرت خرید و با سررسید تا پایان سال ۱۴۰۴ منتشر و به طلبکاران دستگاه‌های اجرایی بابت تادیه مطالبات واگذار کنند.


بیشتربخوانید:پرداخت یارانه‌ها تغییری نکرد


برای توسعه حمل و نقل عمومی و زیرساخت‌های شهری به شهرداری‌های کشور و سازمان‌های وابسته به آن‌ها اجازه داده می‌شود با تایید وزارت کشور تا سقف ۸۰ هزار میلیارد ریال اوراق اسلامی ریالی منتشر کنند.

همچنین ۱۰ هزار میلیارد ریال از اوراق اسلامی این بند به بازآفرینی شهری بافت‌های فرسوده پیرامون حرم‌های مطهر حضتر امام رضا حضرت معصومه حضرت عبدالعظیم حسنی و حضرت احمد بن موسی تعلق می‌یابد.

دولت برای بازپرداخت اصل و سود اوراق سررسید شده در سال ۱۴۰۱ تا معادل ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی ریالی منتشر می‌کند که این اوراق خارج از سقف پیش بینی شده در بند ب این تبصره است.

منبع: ایلنا
ارسال نظر