تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۲۲ آذر ۱۴۰۰
عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان:

واردات برای صنعت خودرو منفعت نداشته است

شهپری گفت:واردات خودرو از سال‌های پیش انجام می‌شد و برای صنعت خودرو منفعتی نداشت در سال‌های گذشته بسیاری از خودرو‌ها وارد کشور شدند، اما به محض تحریم دیگر نمایندگی نداشتند و همین موضوع مشکلات زیادی ایجاد کرد.

اقتصاد ۲۴ - محمد شهپری عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان گفت: قیمت خودرویی که در درب کارخانه تحویل داده می‌شود با قیمت کف کارخانه متفاوت است.

او گفت: برخی از پراید ۱۷۰ میلیونی و پژو ۲۰۶، ۲۶۰ میلیونی می‌گویند در حالی که ایران خودرو و سایپا با این قیمت نمی‌فروشند. خودروساز پراید را با قیمتی پایین می‌فروخت که همین عامل باعث شد زیان خودروساز افزایش یابد.

شهپری بیان کرد: قیمت مس، آلومینیوم، مواد پتروشیمی، فولاد ۱۰۰ درصد افزایش یافته است و همین عامل تاثیراتی در قیمت خودرو دارد.

عضو هیئت مدیره انجمن قطعه سازان گفت: ظرفیت خودروسازی بالای ۲ میلیون است، اما اکنون می‌تواند فقط یک میلیون خودرو تولید کند در حالی که با افزایش تولید و حمایت می‌توان اشتغال را هم افزایش داد.


بیشتربخوانید:حاشیه‌سازی هزاران خودروی آمریکایی در جاده‌های ایران


شهپری تصریح کرد: واردات خودرو از سال‌های پیش انجام می‌شده و برای صنعت خودرو منفعتی نداشت؛ در سال‌های گذشته بسیاری از خودرو‌ها وارد کشور شدند، اما به محض تحریم دیگر نمایندگی نداشتند و همین موضوع مشکلات زیادی ایجاد کرد.

او گفت: باید بتوانیم تولید داخل را تقویت کنیم و وابستگی به خارج از کشور نداشته باشیم. اکنون مطالبات قطعه سازان باعث شده که نتوانند به خوبی فعالیت کنند و حتی برخی از خط‌های تولید غیر فعال شده است در حالی که حمایت از آن‌ها باعث می‌شود اشتغال هم رونق بگیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر