تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۲۴ آذر ۱۴۰۰
مشاور رییس جمهور:

منطقه آزاد فرودگاه امام (ره) یکی از ظرفیت‌های مهم اقتصاد کشور محسوب می‌شود

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی امروز سه شنبه (۲۳ آذرماه) با حضور در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از هسته پیشران ۲۴۰ هکتاری منطقه آزاد شهر فرودگاهی و انبار هوشمند بار این منطقه بازدید کرد.

اقتصاد ۲۴- سعید محمد در حاشیه این بازدید در نشستی که با حضور مدیرعامل، عضو موظف هیئت مدیره شرکت فرودگاهی امام خمینی (ره) و جمعی از مسئولان شهر فرودگاهی و دبیرخانه شورایعالی مناطق برگزار شد، گفت: منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) یکی از مناطق آزاد منحصر بفرد است و از ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی کشور محسوب می‌شود. باتوجه به ظرفیت لجستیکی منطقه و مجاورت با فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) و همچنین دسترسی به آزاد راه تهران ـ ساوه، تهران ـ قم، آزاد راه غدیر و دسترسی به راه آهن و مترو، این منطقه را به هاب لجستیکی تبدیل می‌کند.

وی افزود: طرح جامع موجود شهر فرودگاهی کار بسیار خوب و بزرگی است که اجرای آن توسعه آتی منطقه آزاد شهر فرودگاهی را در پی خواهد داشت.

مشاور رییس جمهور بر تعامل بیشتر بین دبیرخانه شورایعالی و شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اشاره کرد و اظهار داشت: دبیرخانه شورایعالی می‌تواند با معرفی ظرفیت‌های موجود در شهر فرودگاهی به علاقمندان سرمایه گذاری در مناطق آزاد موجب تسریع در انجام طرح‌های توسعه‌ای شهر فرودگاهی شود و در آینده نزدیک با استقرار واحد‌های تجاری و واحد‌های خدماتی این منطقه از گردش مالی بسیار خوبی برخودار خواهد شد.


بیشتر بخوانید: دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد هیچ صفحه‌ای در فضای مجازی ندارد


سعید محمد ادامه داد: در فاز اول از سرمایه گذاری و درآمد‌های که به ثبت خواهد رسید منابع جدیدی را برای اجرای پروژه‌های بعدی در منطقه آزاد ایجاد می‌کند که این موجب افزایش انگیزه برای سرمایه گذاران و مشارکت بیشتر در طرح‌های آتی است.

محمدمهدی کربلائی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) نیز در این نشست با تشریح طرح جامع و معرفی ظرفیت‌های قانونی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و اقدامات انجام شده و اهدافی که در زمینه ترانزیت، لجستیک و مناطق آزاد صورت گرفته به بیان چالش‌های پیش روی طرح‌های توسعه‌ای منطقه آزاد شهر فرودگاهی پرداخت و مساعدت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد را در حل مشکلات این منطقه راهگشا دانست.

منبع: فرینا
ارسال نظر