تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۲۶ آذر ۱۴۰۰
عضو کمیسیون انرژی مجلس توضیح داد؛

توسعه یکپارچه میادین مشترک نفتی چه امتیازی دارد؟

  عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: می‌توانیم از طریق دیپلماسی اقتصادی ورود کرده و با کشور‌ها مذاکره کنیم، باهم سرمایه‌گذاری کرده و با همکاری یک شرکت مشترکا از میادین نفتی استخراج داشته باشیم.

اقتصاد ۲۴ - فریدون عباسی درباره توسعه یکپارچه میادین مشترک نفتی و گازی اظهار داشت: اگر نگاهی به کشور‌های همسایه در زمینه تامین انرژی و تولید نفت بیندازیم، بیشتر از میادین مشترکی که با ما و دیگر کشور‌های همسایه دارند، استفاده می‌کنند یعنی حتی حاضرند به شرکت‌های خارجی پول بیشتری هم بپردازند تا از یک منبعی که تنها متعلق به خودشان نیست، برداشت بیشتری داشته باشند.

وی افزود: در شرایطی که کشور‌های منطقه تمام تلاش خود را برای برداشت حداکثری از میادین مشترک دارند، ما نیز می‌توانیم یا از طریق دیپلماسی اقتصادی ورود کرده و با این کشور‌ها مذاکره کنیم، باهم سرمایه‌گذاری کرده و با همکاری یک شرکت مشترکا از میادین نفتی استخراج داشته باشیم، راه دیگر اینکه از سرمایه و تخصص داخل استفاده کینم و نسبت به برداشت اقدام کنیم، مورد دیگر اینکه شریک خارجی داشته باشیم یعنی شرکت‌هایی از کشور‌هایی که حتی در دوران تحریم با ما کار می‌کنند را جذب کنیم.


بیشتربخوانید:دولت سیزدهم چه برنامه‌ای برای منابع نفت و گاز مشترک دارد؟


عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: راه دیگر اینکه شرکت‌های خارجی که تجهیزات و تجربه دارند در میادین پیچیده با ما همکاری کنند یا اینکه سرمایه‌گذار و شرکت‌های ایرانی و خارجی با هم جوینت شوند تا زمان از دست نرود و از منابع مشترک به اندازه برداشت کنیم تا از کشور‌های دیگر عقب نمانیم و سرمایه ملی هدر نرود.

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی که دنیا سعی دارد از سوخت‌های فسیلی فاصله بگیرد ما نباید متوقف شویم هرقدر می‌توانیم از ظرفیت و منابع داخلی استفاده کنیم و اشتغال و ارزش افزوده ایجاد کنیم تا سود منابع برای نسل‌های آینده نیز حفظ شود.

منبع: ایلنا
ارسال نظر