تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۲۷ آذر ۱۴۰۰
امروز صورت گرفت:

افتتاح جشنواره صنایع دستی و هنری در بازار سنتی فیدوس

اولین جشنواره انجمن صنایع دستی و هنری با همکاری معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند و حمایت هلدینگ «عبدالباقی»، شامگاه گذشته در بازار سنتی «فیدوس» افتتاح شد.

اقتصاد ۲۴-معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان ضمن حضور در این مراسم، گفت: این جشنواره با همراهی ۱۰۰ هنرمند در رشته‌های مختلف و با هدف حمایت و معرفی صنایع دستی و هنری منطقه در راستای رسیدن به توسعه پایدار اقتصادی با کمک بخش خصوصی در بازار سنتی «فیدوس»؛ به مدت ۷ روز برقرار است.

قدرت اله طمیمیان با اشاره به اینکه رشد صنایع و هنر‌های دستی یکی از افتخارات منطقه محسوب می‌شود، تصریح کرد: توسعه صنایع دستی علاوه بر ارزش معنوی و پشتوانه فرهنگی برای بوم منطقه؛ نقش بسیار مهم و اثر گذاری در توسعه و اقتصاد گردشگری دارد که سبب می‌شود بخش دولتی و خصوصی با حمایت از این هنرمندان در راستای افزایش اشتغال و میزان درآمد آنها؛ نقش و مسئولیت اجتماعی خود را به خوبی ایفا کنند.


بیشتر بخوانید: رونمایی از پوستر جشنواره صنایع دستی و هنری منطقه آزاد اروند


طمیمیان، اظهار داشت: تأثیر توجه به صنایع دستی در رونق مشاغل خانگی و ایجاد کارگاه‌هایی که مولد اشتغال می‌شوند نیز بسیار نکته قابل اهمیتی است که می‌بایست همه مسئولین ذیربط به آن توجه ویژه داشته باشند.

نمایشگاه صنایع دستی و هنری منطقه آزاد اروند؛ از ۲۵ آذر لغایت یکم دی ماه از ساعت ۱۷ الی ۲۲ در بازار سنتی «فیدوس» واقع در محل آبادان ـ انتهای لین یک برای بازدید علاقه مندان، برپا است.

منبع: منطقه آزاد اروند
ارسال نظر