تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۷ آذر ۱۴۰۰
رئیس سازمان ملی استاندارد:

پژوهش، موتور پیشران توسعه و اقتدار کشور است

رییس سازمان ملی استاندارد ایران در پیامی به مناسبت هفته پژوهش، تحقیق و پژوهش را یکی از اساسی‌ترین الزامات در تحقق پیشرفت و توسعه همه‌جانبه کشور دانست و آمادگی این سازمان را برای دریافت طرح‌ها و پیشنهادات نوآورانه‌ی تمامی پژوهشگران به منظور افزایش کیفیت زندگی مردم شریف ایران اسلامی اعلام داشت.

اقتصاد ۲۴- متن کامل پیام دکتر اسلام پناه به این شرح است:

در طلیعه گام دوم انقلاب کبیر اسلامی، جوانان به عنوان بزرگترین و مهمترین نیروی حرکت و تغییر، با اتکا به عرصه پژوهش و فناوری نقش موثر و بسزایی در توانمندسازی انقلاب کبیر اسلامی ایفا نموده اند. امر پژوهش به عنوان منبع استراتژیک میتواند کشور را در عرصه رقابت جهانی، رفاه اقتصادی و رفاه ملی، ارتقاءتوان رقابت بین المللی در توسعه دانش بنیان به طور موثر و چشمگیری یاری نماید. تحقیق و پژوهش یکی از اساسی‌ترین الزامات در تحقق پیشرفت و توسعه همه‌جانبه کشور‌ها است و قدرت و استقلال آن‌ها بر پژوهش و تولید علم استوار است.

رهبر معظم و حکیم انقلاب (مدظله العالی) در بیانیه متعالی و حکیمانه گام دوم خطاب به جوانان، علم و پژوهش را به عنوان اولین توصیه در مسیر آینده پرامید و رشد کشور بیان فرموده و جهاد علمی را به صراحت از جوانان مطالبه نمودند. جهاد علمی جز با میدان دادن و تکیه به پژوهشگران شایسته جوان و انقلابی و همچنین ریل‌گذاری پژوهش‌ها برای رفع نیاز‌های کشور و کاربردی نمودن آن‌ها میسر نخواهد شد. تحقیقات و پژوهش باید در کشور مسأله محور باشد و باید جهت گیری و برنامه‌های پژوهشی و تحقیقاتی به سمت رفع نیاز‌های جامعه باشد، کاربردی بودن پژوهش‌ها لازمه تحقق نگاه پژوهش محور در فرایند رشد و تعالی کشور است. شرکت‌های دانش بنیان از نمونه‌های موفق نگاه کاربردی به پژوهش است. اساس توسعه همه جانبه تولید اســتفاده از علم و تکنولوژی است. آنچه که در کشور موجب ترقی و توسعه پایدار و همه جانبه میشود حاصل ارتباط و تعامل صحیح بین پژوهش و صنعت میباشند و هر یک از این دو به تنهایی آن چنان سـر نوشت ساز نمیباشند مگر آنکه یک ارتباط و تعامل منطقی و دو طرفه بین آن‌ها ایجاد شود.

با توجه به رستاخیز علمی که در کشور به مدد پژوهشگران و نخبگان در کشور رخ داده و با شتابی که در پیش گرفته ایم، مایه شگفتی تمام کشور‌های جهانی خواهد شد. جوانان، پژوهشگران و دانشمندان باید تلاش کنند تا به قله‌های دانش و پژوهش در رشته‌های مختلف علمی و بنیادین برسیم. انقلاب کبیر اسلامی، شهیدانی نیز در راه علم و پژوهش از قبیل شهدای هسته‌ای و سلامت داده است، اما این چشمه جوشان است و حرکت‌های قوی تری در پس حرکت شهدای علمی وجود دارد و با توکل به ایزد منان مسیر پیشرفت علمی را با قوت و اراده راسخ با کمک پژوهشگران پیش خواهیم گرفت و پیشرفت رشک‌آور ملت بزرگ ایران را به رخ دشمنان عنود و نظام سلطه خواهیم کشید.

در این میان سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان متولی اصلی کیفیت کالا‌ها و خدمات در کشور، آمادگی خود را جهت دریافت طرح‌ها و پیشنهادات نوآورانه‌ی تمامی پژوهشگران، به ویژه جوانان بلند همت و انقلابی، در مسیر تقویت، اصلاح و تنظیم استاندارد‌های ملی جدید به منظور افزایش کیفیت زندگی مردم شریف و نجیب ایران اسلامی اعلام میدارد.

ارسال نظر