تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۲۹ آذر ۱۴۰۰
امروز صورت گرفت؛

عملیات اجرایی نخستین طرح تولید محصولات گلخانه ای منطقه آزاد ماکو آغاز شد

با حضور مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، عملیات اجرایی نخستین طرح تولید محصولات گلخانه ای منطقه آزاد ماکو (کشت انواع صیفی جات) آغاز شد.

اقتصاد۲۴- همزمان با سومین روز از سفر «سعید محمد» به منطقه آزاد ماکو، آئین کلنگ زنی پروژه ۴ هزار میلیارد ریالی سرمایه گذاری بخش خصوصی برگزار شد.

این طرح در زمینی به مساحت ۲۵ هکتار (فاز اول و ۵۰ هکتار فاز دوم) در اراضی روستای قلیش لانمیش احداث می‌شود که فضای گلخانه‌ای آن ۱۴ هکتار در فاز اول و ۳۰ هکتار در فاز دوم خواهد بود.

برای اجرای این طرح کشاورزی که با استفاده از به روز‌ترین تجهیزات و امکانات ساخته می‌شود، ۴ هزار میلیارد ریال در فاز اول توسط شرکت آراز ایرانیان منطقه آزاد ماکو سرمایه گذاری خواهد شد.


بیشتر بخوانید: نظارت‌های حداکثری بر مراکز عرضه میوه و تره بار شب یلدای کیشوندان


مدت اجرای کامل این طرح ۳۶ ماه در نظر گرفته شده و برای ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد کرد.

در این مجتمع گلخانه ای، کشت و تولید محصولاتی از جمله گوجه فرنگی، فلفل، بادمجان و خیار پیش بینی شده و سالانه ۸ هزار تن از این محصولات تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

سازمان منطقه آزاد ماکو با هدف مدیریت منابع آب، افزایش بهره وری و راندمان تولید، احداث و توسعه طرح‌های گلخانه ایی را در کنار احداث کشت و صنعت‌های نوین به عنوان رویکرد اصلی خود برای توسعه بخش کشاورزی منطقه در دستور کار قرار داده است.

گفتنی است؛ دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی روز شنبه (۲۷ آذرماه) به منظور بازدید از طرح‌های عمرانی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو به این منطقه سفر کرد.

منبع: فرینا
ارسال نظر