تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۳۰ آذر ۱۴۰۰
عزم ملی جهت رفع نیاز‌های فناورانه صنعت نفت؛

فن بازار تخصصی حوزه نفت به عنوان پنجمین فن‌بازار تخصصی کشور افتتاح شد

فن‌بازار تخصصی صنعت نفت به عنوان پنجمین فن‌بازار تخصصی کشور با مجوز فن‌بازار ملی ایران با امضای اکبر قنبرپور معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس و دبیر شورای هماهنگی شبکه فن‌بازار ملی ایران و محمد صابر کرم‌بیگی معاون فناوری اطلاعات پارک فناوری و نوآوری صنعت در محل پارک فناوری پردیس امضا شد.

اقتصاد ۲۴ - فن‌بازار تخصصی صنعت نفت به عنوان پنجمین فن‌بازار تخصصی کشور با مجوز فن‌بازار ملی ایران با امضا اکبر قنبرپور معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس و دبیر شورای هماهنگی شبکه فن‌بازار ملی ایران و محمد صابر کرم‌بیگی معاون فناوری اطلاعات پارک فناوری و نوآوری صنعت در محل پارک فناوری پردیس با حضور حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، جواد اوجی، وزیر نفت، محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و محسن خجسته مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران امضا شد.

فن بازار تخصصی صنعت نفت با تولیت پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت و با مجوز شبکه فن بازار ملی ایران فعالیت می‌کند، از جمله برنامه‌های فن بازار تخصصی صنعت نفت می‌توان به بهره‌برداری از توان داخلی، تسهیل خدمات صنعت نفت، سرمایه‌گذاری بر روی استارت آپ‌های صنعت نفت، تسهیل فروش دانش فنی، شناسایی و رفع نیاز فناورانه صنعت نفت اشاره کرد.

در سخنرانی قبل از امضا این تفاهم نامه دکتر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کردند: با توجه به پتانسیل‌های فراوان حوزه نفت و گاز در کشور نیاز است با استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور از حداکثر پتانسیل این حوزه‌ها استفاده کرد.

ستاری ادامه داد: یکی از تأثیرگذارترین زیرمجموعه‌های شرکت ملی نفت جهت حضور شرکت‌های دانش بنیان و فناور و نخبگان کشور، پژوهشگاه صنعت بیمه است که برای کسب نتیجه بهتر باید در‌های خود را به روی نخبگان کشور جهت مشارکت باز و از خرد جمعی برای راهبری خود استفاده کند.

ایشان همچنین از فعالیت‌های مناسب صنعت نفت در خصوص اجرای الگوی ترک تشریفات مناقصه در حوزه‌های پژوهشی نام بردند که امکان عقد قرارداد تا سقف مشخص با شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور را بدون در نظر گرفتن تشریفات مناقصه فراهم می‌نماید به عنوان یک حرکت مناسب در جهت استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور نام بردند.

دکتر ستاری همچنین ایجاد پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت را به عنوان یک اتفاق بزرگ در جهت استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و همچنین نخبگان کشور دانسته و از مدیران شرکت ملی نفت تشکر کردند.

در این برنامه دکتر زلفی گل وزیر علوم نیز حضور داشتند که در سخنرانی خود با تشکر از عملکرد دکتر ستاری در جهت فرهنگ‌سازی در خصوص استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در کشور و استفاده از توان این شرکت‌ها جهت رفع نیاز کشور و همچنین حضور دکتر اوجی وزیر فرهیخته نفت اتفاقات بیار خوبی را برای اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور و صنعت نفت پیش بینی کردند.

دکتر اوجی وزیر نفت نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بودند که با اشاره به اینکه برنامه تازه وزارت نفت برای توسعه میدان‌های نفت و گاز چاه محور است اعلام کردند که قصد داریم با استفاره از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور بیش از ۷۰۰ حلقه از این چاه‌ها را در زمانی کوتاه به بهره‌وری بالاتری برسانیم.

در انتهای این مراسم هم با حضور نمایندگان پارک‌فناوری پردیس (شبکه فن‌بازار ملی ایران) و پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت تفاهم‌نامه ایجاد فن‌بازار تخصصی حوزه نفت امضا شد.

لازم به ذکر است طبق ابلاغ شورای عالی انقلاب فرهنگی شبکه فن‌بازار ملی ایران وظیفه ساماندهی و ایجاد فن‌بازار‌های منطقه‌ای و تخصصی را در کشور دارد که تا بحال مجوز ایجاد ۲۹ فن‌بازار منطقه‌ای و ۵ فن‌بازار تخصصی را در کشور صادر نموده است.

ارسال نظر