تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۰۴ دی ۱۴۰۰
مرادیان:

توانمندسازی صاحبان مشاغل با برگزاری کارگاه‌های آموزشی در کیش

تحقق "شعار کیش بهشت کارآفرینان" با آماده سازی بستر‌های لازم برای برای رونق کسب و کار‌ها به ویژه کار آفرینی از سوی سازمان منطقه آزاد کیش در دستور کار قرار گرفته است.

اقتصاد۲۴ -نشست تخصصی آشنایی با رویه‌های قضایی دیوان عدالت اداری در روابط کارگری-کارفرمایی مناطق آزاد تجاری، چهارشنبه ۱ دی در سالن رازی مرکز همایش‌های بین المللی کیش برگزار شد.

مرادیان رئیس شعبه ۶۴ دیوان عدالت اداری کشور، گفت: آرایی که برای احقاق حق کارگر از مراجع حل اختلاف منطقه آزاد کیش به اداره کار و خدمات اشتغال ارسال می‌شود مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر نقش محوری مناطق آزاد از نظر اقتصادی در کشور‌های در حال توسعه اشاره کرد و اظهار داشت: قانون گذار با توجه به مقررات حاکم بر مناطق آزاد نسبت به معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری اقدام می‌کند که این مهم زمینه ساز رونق اقتصادی می‌شود.


بیشتر بخوانید: کمیته رفع موانع تولید منطقه آزاد چابهار برگزار شد


مرادیان گفت: اداره کار و امور اشتغال مناطق آزاد از جمله جزیره کیش بر اساس آمار اعلام شده از تعداد ۷۱ پرونده ۷ مورد نقض شده و بقیه آن‌ها مورد تایید قرار گرفته است که این مهم بیانگر اشراف کامل اداره کار و اشتغال جزیره کیش بر فعالیت‌ها است.

همچنین در ادامه این جلسه محمد ثاقب فرد، گفت: امید است این نشست آغازی باشد برای تداوم این برنامه‌ها تا سازمان منطقه آزاد کیش، شرکت‌های تابعه و اصناف بتوانند از حقوق قانونی خود آگاه شوند.

وی با تاکید بر این موضوع که نقش دیوان عدالت اداری در نظام اداری و قضایی کشور بر کسی پوشیده نیست افزود: وجود این مرجع تخصصی سبب می‌شود تا در تهیه بخشنامه و آیین نامه‌هایی که در قوه مجریه صادر شده دقت لازم به عمل آید.

سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه عنوان کرد: دیوان عدالت اداری در سنوات گذشته جهت استیفای حقوق مردم و فعالان اقتصادی آرای شجاعانه‌ای را صادر کرده و به نوعی وجود این دیوان ریل گذاری صدور تصویب نامه‌ها و آیین نامه‌هایی را در نظام اجرایی کشور تسریع کرده است.

وی گفت: خوشبختانه دیوان عدالت اداری با پشتوانه قانون اساسی و جایگاهی که در نظام قضایی و اداری کشور دارد به عنوان دیده بان قانون اساسی در نظام اداری کشور حضور دارد.

همچنین محمد علی جلایر هدف از برگزاری این جلسه را تسهیل در فعالیت سرمایه گذاری و رونق کسب و کار عنوان کرد و گفت: سازمان منطقه آزاد کیش از تمام کسب و کار‌ها و ایده‌های خلاقانه حمایت می‌کند.

جلایر یکی از ویژگی‌های این نشست را آموزشی و آشنایی با قوانین و مقررات کار و کارگری برشمرد و افزود: کارآفرینان در این نشست با قوانین مربوط به این حوزه آشنا می‌شوند تا در آینده با مشکلات کمتری مواجه شوند.

وی با تاکید بر تداوم این نشست ها، اظهار داشت: پاسخگویی به نیاز‌های کارآفرینان با برنامه‌های خلاقانه از رویکرد‌های اصلی سازمان منطقه آزاد کیش است.

شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت کیش گفت: کارفرما نسبت به کارگری که استخدام کرده تعهداتی دارد که باید نسبت به آن‌ها پایبند باشد و در غیر این صورت حق و حقوق کارگر پایمال شده و باید توسط قانون به سرعت پیگیری شود.

وی درخصوص قانون کار گفت: در این قانون مقرراتی وضع شده است که کارفرما باید قوانین مربوط به شرایط کار را رعایت کرده و از این موارد می‌توان به ایمنی، بهداشت، بیمه، خدمات رفاهی، آزادی شغلی اشاره کرد و در صورت عدم تعهد کارفرما نسبت به هریک از این موارد کارگر می‌تواند نسبت به شکایت خود در این خصوص اقدام کند.

وی اظهار داشت: امنیت، سلامت، پاکیزگی، توسعه و پیشرفت کیش مدیون کارگرانی است که در این جزیره زحمات فراوانی را متحمل شده اند.

لازم به ذکر است در این جلسه محسن قریب مدیر عامل انجمن سرمایه گذاران و کارآفرینان، مسیح اله صفا مدیرعامل جامعه هتلداران، نظیراحمد بصیری رییس جامعه مشاورین املاک داران، حسین دژدار رییس مجمع رنت کاران و علی اقتصاد رییس جامعه کلوپ دارا ن کیش حضور داشتند.

منبع: منطقه آزاد کیش
ارسال نظر