تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۰۸ دی ۱۴۰۰

انتقاد از تصویب طرح حمایت از کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی در مجلس

وقتی مدیران رسانه‌های منتقد وی در سال جاری چندین دیدار با آقای رئیسی داشته اند ما هم انتظار داریم به عنوان نمایندگان صنفی با رئیس جمهور دیداری داشته باشیم. آیا این حق ما نیست؟

اقتصاد۲۴- در پی تصویب دو فوریت طرح حمایت از کارخانجات و واحد‌های تولیدی و صنعتی در مجلس رئیس کانون کارگران و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در تهران از این اقدام نمایندگان مجلس به شدت انتقاد کرد.

علی دهقان کیا گفت: تصویب نهایی این طرح در مجلس باعث به کما رفتن و مرگ زود رس سازمان تامین اجتماعی خواهد شد.

انتقاد رئیس کانون کارگران بازنشسته از تصویب طرح حمایت از کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی در مجلس/ درخواست دیدار با رئیس جمهور را داریم


بیشتر بخوانید: افزایش سن بازنشستگی به نفع مردم یا دولت؟


وی با اشاره به حمایت کانون‌های بازنشستگی از ابراهیم رئیسی در پیش از انتخابات ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر هم ما حامی وی هستیم، اما معتقدیم باید عملکرد ایشان با دولت‌های گذشته متفاوت باشد و به قول مقام معظم رهبری باید اعتماد از دست رفته به دولت احیا شود.

او با شاره به صبحانه کاری مقام‌های دولت قبل با مقام‌های کارفرمایی گفت: انتظار داشتیم وزیر کار، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی و سایرمسئولان دولت مردمی بک فنجان چای با ما بنوشند و درد بازنشستگان و کارگران را از ما بشنوند، اما تا کنون حتی این موضوع نیز محقق نشده است. آیا بعد از چند ماه از استقرار دولت مردمی ما نباید با مسئولان دیدار داشته باشیم. این است معنای مردمی بودن؟

دهقان کیا تاکید کرد: تشکلات کارگری و بازنشستگی به یک شخص محدود نمی‌شود بلکه دیدار جمعی کارساز خواهد بود.

وی با انتقاد از بی توجهیی دولت در لایجه بودجه سال آینده به سازمان تامین اجتماعی گفت: از نمایندگان مجلس انتظار داریم این موضوع را جدی بگیرند.

وی گفت: ماه دهم از سال ۱۴۰۰ هستیم، اما هنوز تکلیف ۸۹ هزار میلیادر تومان بدهی مصوب که باید به تامین اجتماعی پرداخت شود مشخص نیست.

دهقان کیا گفت: با طرح به اصطلاح 'حمایت از کارخانجات و واحد‌های تولیدی و صنعتی' ابزار وصول مطالبات از سازمان تامین اجتماعی سلب خواهد شد و سازمان گرفتار مشکلات عمده‌ای خواهد شد. سازمانی که که ماهانه ۱۷ هزار میلیادر تومان حقوق می‌دهد و ۶ هزا رمیلیارد تومان هم برای درمان و حقوق پرسنل خود هزینه می‌کند به عبارتی سازمانی که ماهانه ۲۳ هزار میلیادر تومان برای کارگران و بازنشستگان از جیب خود این افراد هزینه می‌کند.

وی با انتقاد از سکوت مسئولان سازمان و وزارت کار در تمامی دولت‌ها گفت: مدیرانی که منصوب دولت باشند چطور می‌توانند از حقوق ما دفاع کنند؟

وی با اشاره به پیشرفت چشمگیر کشور در صنایع نظامی گفت: این موضوع نشان می‌دهد که ما می‌توانیم با مدیریت درست در صنعت ناتوانمان نیز پیشرفت کنیم البته با مدیریت درست و علمی.

دهقان کیا با بیان این که سازمان تامین اجتماعی ماهانه ۶ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد، گفت:، تا کنون سازمان ۶۰ هزار میلیارد تومان وام با بهره ۳۵ درصد از بانک گرفته است که این موضوع نشان دهنده عنق بحران د راین سازمان هست.

او گفت: انتظار داریم در تعیین حداق مزد سال ۱۴۰۱ به سبد معیشت خانوار و قانون توجه شود و تورم واقعی ملاک شورای عالی کار باشد..

انتقاد رئیس کانون کارگران بازنشسته از تصویب طرح حمایت از کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی در مجلس/ درخواست دیدار با رئیس جمهور را داریم.

او گفت: وقتی مدیران رسانه‌های اصلاح طلب و منتقد وی در سال جاری چندین دیدار با آقای رئیسی داشته اند ما هم انتظار داریم به عنوان نمایندگان صنفی و بازنشستگان با رئیس جمهور دیداری داشته باشیم. آیا این حق ما نیست؟

منبع: عصر خبر
ارسال نظر