تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۰۸ دی ۱۴۰۰

نقد و برّرسی پژو ۲۰۶

در سپتامبر ۱۹۹۸، شرکت خودروسازی فرانسوی پژو، یک خودروی کاملاً جدید به نام پژو ۲۰۶ را وارد بازار کرد که توجّه علاقه‌مندان به خودرو در سراسر جهان، به ویژه ساکنان ایران را به خود جلب کرد و خب، بلافاصله به یکی از پرفروش‌ترین خودرو‌های جدید در بازار تبدیل شد.

نقد و برّرسی پژو 206

در سپتامبر 1998، شرکت خودروسازی فرانسوی پژو، یک خودروی کاملاً جدید به نام پژو 206 را وارد بازار کرد که توجّه علاقه‌مندان به خودرو در سراسر جهان، به ویژه ساکنان ایران را به خود جلب کرد و خب، بلافاصله به یکی از پرفروش‌ترین خودروهای جدید در بازار تبدیل شد.

به همین دلیل، ما افتخار این را داشتیم که برّرسی جامعی از پژو 206 مدل 2004 را برای مخاطبان علاقه‌مند خود ارائه کنیم و امیدواریم که این مقاله، توضیحی مناسب برای افراد کنجکاو در مورد این خودروی فرانسوی باشد. جهت خرید اقساطی پژو 206 می توانید از خدمات مجموعه با سابقه سپندخودرو استفاده کنید.

پژو 206 تازه‌وارد مدل 2004 با زوایای بیرونی رو به عقب و انحناهای بزرگ و برجسته،‌ شکل و شمایلی نوآورانه، دارد. ظاهر خودرو نشان‌دهنده‌ی تعهّد بالای طرّاحان آن است؛ زیرا بسیار جذّاب و شیک بوده و تناسبی ایده‌آل بین جسارت و ظرافت ایجاد کرده است.

 

 

محبوبیّت بالای این خودرو، به خصوص به عنوان یک خودروی خانوادگی، تصادفی نیست. یکی از نقاط قوّت پژو 206 مدل 2004، طرّاحی داخلی آن است. این خودرو یک کابین جادار و عالی ارائه می‌دهد که می‌تواند به راحتی 4 نفر و مقدار قابل توجّهی بار و چمدان را در خود جا دهد. داخل پژو 206 مدل 2004، با صندلی‌های نرم و راحت طرّاحی شده که می‌توان آنها را برای بزرگ‌تر کردن صندوق عقب، جمع کرد که این خصیصه، کاربری بسیار زیادی هم برای مالک و هم برای سرنشینان فراهم خواهد کرد. در حالت کلی خرید پژو 206 صفر کار عاقلانه ایست.

اگرچه کاربری اصلی آن، در حومه‌ی شهر است ولی، پژو 206 به لطف سیستم تعلیق عالی و تمرکز بر سفرهای آرام که توسّط متخصّصان مهندسی تعلیق فرانسوی طرّاحی شده است، به راحتی کارایی خودرویی با توان بلند مدّت را ارائه می‌دهد.

نقد و برّرسی پژو 206 مدل 2004

پژو 206 مدل 2004 در سه گونه‌ی مختلف ساخته‌ شده است که عبارتند از: 206 CC، GTi180 و RC.

پژو 206 CC مدل 2004

پژو 206 CC مدل 2004 که با نام 206 CC نیز شناخته می‌شود، به طور رسمی، در نمایشگاه خودروی پاریس در سال 2000 رونمایی شد. این خودرو، از خودروی مفهومی پژوی two-oh-heart که در سال 1998 در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی شد، توسعه داده شده است. 206 CC، یک کوپه کابریوله‌ی مجهّز به سقف تاشوی برقی است که از سیستم ژرژ پائولین، که اوّلین بار روی پژو 402 Ecilpse کوپه‌ ساخت 1935 استفاده شده بود، بهره می‌برد.

پژو 206 GTi180 و RC

پژو 206 GTi180 و RC در سال 2003 و در بازار بریتانیا و بعد در بقیّه‌ی اروپا، عرضه شدند. GTi180 بهترین مشخّصات را بین خودروهای این مدل دارد. در واقع هر دوی این مدل‌ها، برای ایجاد عملکردی بهتر، به این رده وارد شدند. 206 RC و 206 GTi180 برای جشن‌ گرفتن موفّقیّت ادامه‌دار پژو در بین سال‌های 2000 تا 2003 و در تقلید از موفّقیّت همین خودروساز با پژو 205 GTi در دهه‌ی 1980، توسعه داده شدند.

موتور و عملکرد پژو 206 مدل 2004

موتور پایه‌ی پژو 206 مدل 2004، یک واحد 1.4 لیتری است که تنها در مارس 2002 فروخته می‌شده است. گرچه هنوز هم عملکرد مناسبی دارد ولی فقط با تعداد سرنشین‌های مناسب. محبوب‌تر از آن، یک موتور 1.6 لیتری است که از سال 1999 به بعد، همواره در تولید بوده است.

موتور بزرگترِ 2.0 لیتری نیز، تنها در مدل‌های اسپورت GTi قرار داده شده است. این مدل موتور در انواع مختلفی از جمله 100kW (کیلووات)، 102 kW و 134kW ارائه شده است که روی GTi180 قرار گرفته و همانطور که از نامش پیداست، 180 اسب بخار، نیرو تولید می‌کند. مدل 180 دارای زمان‌بندی متغیّر سوپاپ‌ها، سیستم اگزوز دوگانه و چندین تغییر دقیق و جزئی برای افزایش کارایی است. شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت آن نیز، 7 ثانیه است.

موتور 2.0 لیتری در برخی از مدل‌های 206 CC با سقف جمع‌شونده (کانورتیبل) نیز دیده شده است ولی، نسخه‌ی کم‌قدرت‌ترِ آن. در این مدل خودرو، سقف جمع‌شونده وزنی اضافی ایجاد می‌کند که می‌تواند بر عملکرد خودرو تأثیر بگذارد.

حالا که حرف از عملکرد خودرو شد، باید گفت که 206، خودرویی با رانندگی آسان و ایمن و با کنترل‌های سبک، ارزیابی می‌شود. ولی این خصیصه، در مسیرهای پرچالش به یک نقطه ضعف تبدیل می‌شود زیرا، راننده کمی کشش و عدم‌فرمان‌پذیری را در هنگام رانندگی احساس می‌کند. اتومبیل سطح خوبی از چسبندگی و چرخش بدنه‌ای نسبتاً کنترل‌شده‌ ارائه می‌دهد که ظرفیّت فرمان‌پذیری را بالاتر برده و راحت‌تر می‌کند.

با این حال، به نظر می‌رسد که گیربکس ۵ سرعته‌ی آن، بخصوص برای مدل‌های اسپورت‌تر، آزاردهنده باشد. ولی صبر کنید! این بزرگترین مشکل این خودرو نیست! وحشتناک‌ترین چیز در پژو 206 مدل 2004 در قرارگیری در موقعیّت رانندگی نهفته است. چیدمان پدال‌ها و فرمان عحیب است زیرا، فرمان از کنترل‌کنند‌ه‌ها خیلی دور است و پدال‌ها هم خیلی نزدیک به هم‌اند و این‌ها زاویه‌ی نشستن راننده را بسیار عجیب می‌کنند.

پژو 206 اتومات 2004 و پژو 206 دنده‌ای 2004

بیشتر مدل‌های پژو 206 به صورت استاندارد با یک گیربکس 5 سرعته‌ی دستی کار می‌کنند و یک گزینه‌ی بیشتر برای حالت خودکار 4 سرعته برای رانندگانی که معمولاً از ترافیک عبور می‌کنند، دارد. از مارس 2004، پژو 206 یک نسخه‌ی دنده اتوماتیک جدید که به بازتعریف دستی تنطیمات از نوع تریپتونیک مجهّز بود، رونمایی کرد. با این حال، مدل GTi 206 همچنان تنها به صورت دنده‌ای موجود است.

ارسال نظر