تاریخ انتشار: ۱۴:۲۹ - ۱۰ دی ۱۴۰۰
نریمان:

پروانه احداث ۱۰ واحد پرورش ماهی در ارس صادر شد

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از صدور پروانه احداث ۱۰ واحد پرورش ماهی در شهرک شیلاتی ارس توسط این سازمان خبر داد.

اقتصاد۲۴- محسن نریمان با اعلام این خبر گفت: شهرک شیلاتی ارس به مساحت ۲۸ هکتار و متشکل از ۷۰ واحد پرورش ماهی به ظرفیت ۳۵۰۰ تن در سال انواع ماهیان سردآبی می‌باشد که با سرمایه گذاری اولیه ۲ هزار میلیارد ریال آغاز بکار کرده است.

نریمان افزود:عملیات آماده سازی، ساحل بندی و نیرو رسانی این شهرک به اتمام رسیده است و برای ۱۰ نفر از متقاضیان، پروانه ساخت و ساز صادر شده است.


بیشتر بخوانید: ارس ظرفیت تبدیل به انبار مواد غذایی کشور را دارد


وی با تاکید بر اینکه تولید ماهی و آبزیان از نیاز‌های جدی کشور می‌باشد، گفت: میزان اشتغالزایی هر واحد پرورش ماهی ۶ نفر می‌باشد و هر یک از این واحد‌ها ظرفیت تولید سالانه ۵۰ تن انواع ماهیان سردآبی را دارند که امیدوارم بتوانیم در این رابطه با توسعه و افزایش تولیدات، گام‌های موثری برداریم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس ضمن تشکر از سازمان جهاد کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید یادآور شد: در راستای حمایت از سرمایه گذاران این حوزه برای هر یک از واحد‌های پرورش ماهی شرایط اخذ تسهیلات کم بهره به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال فراهم شده است.

نریمان خاطرنشان کرد:همچنین به جهت ایجاد سرمایه گذاری پایدار، بر اساس مصوبات هیات مدیره مصوب شده است در صورتی که سرمایه گذاران، عملیات ساخت و ساز و آغاز بهره برداری را در سال ۱۴۰۱ به پایان برسانند، سازمان منطقه آزاد ارس، واگذاری بیست ساله این واحد‌ها را متعهد می‌شود.

منبع: فرینا
ارسال نظر