تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
مدیر عامل منطقه آزاد چابهار:

فرودگاه کنارک چابهار پاسخگوی رفت‌‌و‌آمد‌ها به این منطقه نیست

مدیر عامل منطقه آزاد چابهار گفت: فرودگاه چابهار در حال حاضر وضعیت نامناسبی دارد و به هیچ وجه شایسته مردم منطقه و در عین حال مسافران و گردشگران نیست.

اقتصاد۲۴ –عبدالرحیم کردی افزود: چابهار به عنوان یک مقصد گردشگری و یک نقطه مهم توسعه ایی کشور طی سال های اخیر از رشد چشمگیر مراجعات و رفت و آمد ها برخوردار بوده است.

کردی همچنین با بیان اینکه فرودگاه کنارک یک فرودگاه نظامی است، گفت: ظرفیت فعلی این فرودگاه پاسخگوی حجم پروازها و رفت و آمدها به منطقه نیست.

وی افزود: برای داشتن منطقه آزاد با مقیاس و قواره بین المللی در منطقه نیازمند یک فرودگاه با خدمات و امکانات خوب در قدم اول و در مرحله بعدی به یک فرودگاه سویل است.

مدیر عامل منطقه آزاد چابهار ضمن تاکید بر ضرورت برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت برای منطقه گفت: بطورکلی در کوتاه مدت بازسازی سالن ترمینال مسافربری فرودگاه چابهار در دستور کار قرار گرفته چون این فرودگاه از وضعیت نامناسبی برخوردار بوده و به هیچ وجه شایسته مردم منطقه و در عین حال مسافران و گردشگران نیست.

کردی اظهارداشت: عملیات بازسازی این سالن از اوائل اردیبهشت ماه سال جاری با توجه به هماهنگی های صورت گرفته با شرکت بهره بردار فرودگاه، نیرو هوایی و سازمان هواپیمایی کشوری آغاز می شود.

وی گفت: پروازها از اردیبهشت ماه به فرودگاه نظامی منتقل و در یک بازه زمانی حداکثر دو ماهه بازسازی ترمینال فعلی انجام خواهد شد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: بر اساس توافق دیگری که با نیروی هوایی صورت گرفته ۲۵۰ هکتار از اراضی انتهای پایگاه هوایی به منظور احداث یک ترمینال مسافری غیر نظامی خریداری شده است.
کردی گفت: این ترمینال از باند و برج مراقبت فعلی فرودگاه استفاده خواهد کرد.

منبع: رادیو اقتصاد
ارسال نظر