تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۱۱ دی ۱۴۰۰

هشدار مهم درباره خرید طلا

خرید و فروش هرگونه مصنوع طلای بدون کد شناسایی، مصنوع طلای دارای کد‌های شناسایی ابطال شده و مصنوع طلای دارای کد‌های شناسایی تعلیق‌شده، ممنوع است.

اقتصاد ۲۴ - عباس نوری در این خصوص به واحد‌های عرضه‌کننده مصنوعات طلا تذکر داد: خرید و فروش هرگونه مصنوع طلای بدون کد شناسایی، مصنوع طلای دارای کد‌های شناسایی ابطال شده و مصنوع طلای دارای کد‌های شناسایی تعلیق‌شده، ممنوع است و برابر مقررات در صورت مشاهده، مصنوعات توقیف و متخلفین به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

مدیرکل استاندارد تهران با اشاره برابطال ۴۵۰ کد شناسایی، ادامه داد: شهروندان می‌توانند برای اطلاع از وضعیت کد‌های شناسایی حک‌شده بر روی مصنوعات، کد مربوطه را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال و از وضعیت کد شناسایی آگاه شوند.

وی افزود: کارگاه‌های طلاسازی دارای کد شناسایی تعلیق شده باید در اسرع وقت، نسبت به تکمیل مدارک و مستندات اقدام نمایند و در صورت عدم اقدام لازم در این خصوص، برابر مقررات کد‌های شناسایی تعلیق شده ابطال خواهند شد.

صعود قیمت طلا و سکه

این در حالی است که قیمت دلار متشکل در نیمه معاملات امروز بر روی۲۷ هزار و ۱۸۰ تومان قرار گرفت. همچنین قیمت دلار آمریکا در معاملات امروز بازار با افت ۵۰ تومانی نسبت به ظهر پنج‌شنبه آغاز کرد.

قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی ملی امروز شنبه نسبت به روز پنجشنبه گذشته ثبات ماند. بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۲۶،۸۵۸ (بیست و شش هزار وهشتصد و پنجاه و هشت تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۷،۳۹۵ (بیست و هفت هزار سیصد و نود و پنج تومان) اعلام شد. همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو ۲۹،۹۷۰ (بیست و نه هزار و نهصد و هفتاد تومان) و قیمت فروش یورو ۳۰،۵۷۵ (سی هزار پانصد و هفتاد و پنج تومان) است.

بازار جهانی طلا امروز شاهد صعود این فلز زرد رنگ بود. قیمت اونس طلا امروز از ۱۸۲۷ دلار به ۱۸۳۰ (یک هزار و هشتصد و سی) دلار رسید. این افزایش قیمت یک شوک برای رشد قیمت سکه و قیمت طلا در بازار داخلی ایران شد. قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز هزار و ۶۰۰ تومان بر ارزش خود افزود و با ۱ میلیون و ۲۹۹ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد. قیمت سکه نیز امروز ۱۰ هزار تومان گران شد و با ۱۳ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان مبادله شد.

ارسال نظر