تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۱۲ دی ۱۴۰۰
گزارش اقتصاد ۲۴ از بازار بورس امروز ۱۲ دی ماه؛

فملی شاخص کل بورس را مثبت کرد/ رشد ۲۰۰ واحدی شاخص کل

بازار بورس امروز یکشنبه دوازدهم دی ماه، با رشد اندکی همچنان در کانال یک میلیون و ۳۷۹ هزار واحد رسید.

اقتصاد۲۴- در پایان معاملات بورس امروز (۱۲ دی ماه) شاخص کل با ۲۰۰ واحد رشد به رقم یک میلیون و ۳۷۹ هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با ۵۲ واحد افزایش به رقم ۳۶۳ هزار و ۵۰۰ واحد رسید.  

امروز نماد‌های فملی، فولاد، شبندر و کچاد تاثیر مثبت بر شاخص کل و نماد‌های بورسی فخوز، شپدیس و پارس تاثیر منفی بر شاخص کل داشتند. نماد‌های پرتراکنش خودرو، فملی، شبندر، خپارس، فولاد، خساپا و کدما پرتراکنش‌ترین نماد‌های بازار بودند.  

براساس پیغام نماد‌های ناظر، نماد معاملاتی شرکت کشت و صنعت چین چین (غچین ۱)  و نماد معاملاتی شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان ۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، متوقف شد. نماد معاملاتی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس ۱) نیز با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، متوقف شد.  نماد معاملاتی شرکت داروسازی کوثر (دکوثر) با توجه به رفع تعلیق نماد معاملاتی با محدودیت نوسان قیمت آماده انجام معامله بود.


بیشتر بخوانید: از کانال بورس انرژی؛ کسب درآمد دلاری از مسیر صرفه‌جویی بنزین


نماد معاملاتی شرکت‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش (افق)، لابراتوار‌های سینادارو (دسینا)، بانک صادرات ایران (وبصادر) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب با محدودیت نوسان قیمت آماده انجام معامله بودند. نماد معاملاتی شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی (تکشا) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج آماده انجام معامله بود.  همچنین نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی جم (جم)، فرآورده‌های تزریقی و دارویی ایران (دفرا) با توجه به عدم کشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج آماده انجام معامله است.  

امروز بیشترین افزایش قیمت مربوط به نماد‌های غاذر، دروز، غگرجی، ونیرو، مداران، ولغدر و بسویچ و بیشتری کاهش قیمت مربوط به نماد‌های دیران، غمهرا، داعتبار، خنصیر، ولملت، غالبر و فساران بود. صف خرید امروز (۱۲ دی ماه) مربوط به نماد‌های پارند، کمند، افران، فردا، ارمغان، یاقوت و سپر بود و بیشترین صف فروش مربوط به نماد‌های غدشت، وسخوز، شسینا، وسخراج، ارمغان و همای بود.  

امروز بیشترین ارزش معامله مربوط به نماد‌های کمند، پالایش، خودرو، دارا یکم و افران بوده است و بیشترین حجم معامله در سهم‌های خودرو، کمند، خپارس، خساپا، خگستر، وتجارت و خبهمن بوده است.  

بازار فرابورس ایران نیز با ۲ واحد کاهش همراه بود و به رقم ۱۸ هزار و ۶۰۰ واحد رسید. نماد‌های موثر در منفی شدن بازار فرابورس نماد‌های شگویا، زاگرس، هرمز، بپاس و حآفرین بودند و نماد‌های کگهر و شبصیر نیز تاثیر مثبت بر شاخص کل فرابورس داشتند.  

ارسال نظر