تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۱۸ دی ۱۴۰۰

برنامه هم افزایی مراکز رشد فناوری سلامت وزارت بهداشت برگزار شد

اولین برنامه هم افزایی مراکز رشد فناوری سلامت به همت دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با همکاری مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شد.

اقتصاد۲۴ - در این برنامه که به صورت آنلاین با حضور روسای مراکز رشد فناوری سلامت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار شد دکتر محمدرضا منظم رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ضمن اشاره با اینکه سال‌هاست مراکز رشد در وزارت بهداشت تاسیس شده و فعالیت می‌کنند، ولی فعالیت آن‌ها تاکنون به صورت شبکه‌ای نبوده است، گفت: طراحی و اجرای برنامه هم‌افزایی مراکز رشد فناوری سلامت با هدف ارتباط مستمر و شبکه‌ای با توجه به ایجاد ظرفیت اشتراک تجربیات و دانش این حوزه بین دانشگاه‌های کشور مایه خیر و برکت فراوان برای سیاست گذاری و توسعه فناوری سلامت و کارآفرینی در دانشگاه‌ها و کشور خواهد بود.

وی افزود: کمترین اثر این هم افزایی شناسایی توانمندی‌های فناوری در مراکز رشد دانشگاه‌های مختلف علوم پزشکی کشور و شکل گیری مسیری برای اننقال دانش و تجربه به سمت هم افزایی شبکه‌ای رشد است.


بیشتر بخوانید: باید با منابع محدود به تقاضا‌های نامحدود در حوزه تحقیقات پاسخ دهیم


در این نشست دکتر فرهاد پورفرضی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه نیز به تشریح تجربیات موفق حوزه فناوری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل پرداخت و برنامه‌های معاونت تحقیقات و فناوری را برای توسعه فناوری تشریح کرد.

در برنامه اول هم افزایی مراکز رشد فناوری ضمن سخنرانی علمی سه تن از محققین و اعضای هیات علمی دانشگاه در زمینه توسعه کارآفرینی و فناوری، مراکز رشد دانشگاه‌های علوم پزشکی تبریز، زنجان، اردبیل، قزوین و قم و اراک به ارائه تجربیات موفق و برنامه‌های ویژه اجرائی خود پرداختند.

دکتر مهدی حسین نژاد مدیر فناوری و مسئول اجرای برنامه‌های هم افزا گفت: نشست‌های هم‌افزا که دبیرخانه علمی و اجرای آن به مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی اردبیل واگذار شده است در چهار برنامه مکمل در بستر مجازی و یک نشست عمومی حضوری در صورت مجاز بودن نشست‌های حضوری نسبت به وضعیت کرونا تاپایان سال ۱۴۰۰پیش‌بینی شده است و با مشارکت کلان مناطق آمایشی وزارت بهداشت برگزار می‌شود و با بررسی و پایش اثر و نتایح آن در کمیته فنی مراکز رشد فناوری سلامت دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت برای سال ۱۴۰۱ نیز امتداد آن برنامه‌ریزی خواهد شد.

ارسال نظر