تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۲۱ دی ۱۴۰۰
در میادین میوه و تره بار

قیمت قند و نبات، فعلا بدون تغییر!

 با اینکه براساس اعلام دولت معافیت مالیاتی قندوشکر از ۱۳ دی‌ماه برداشته شده، این کالا‌ها فعلا تغییر قیمتی در میادین نداشته‌اند.

اقتصاد ۲۴- با آغاز اجرای قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده از ۱۳ دی‌ماه، دولت اعلام کرد از میان کالا‌های اساسی، معافیت مالیاتی قندوشکر حذف شده و این محصولات از این به بعد مشمول ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده خواهند شد که این مبلغ بر قیمت کنونی این محصولات افزوده می‌شود.

با این حال در نرخنامه میادین میوه و تره‌بار که ۲ روز بعد از شروع اجرای قوانین جدید منتشر شد، قیمت شکر تغییری نسبت به نرخنامه پیشین نداشت و شکر همچنان با قیمت تابستان امسال عرضه می‌شود.

قیمت شکر، بعد از افت و خیز‌های زیادی که از ابتدای امسال در بازار آزاد داشت و به عرضه چندنرخی این کالا منجر شده بود، ۹ خردادماه امسال افزایش یافت. در غرفه‌های خواربار میادین نیز از اواخر تیرماه قیمت‌های جدیدی برای این کالا تعیین و نرخ‌ها دوبرابر شد.


بیشتربخوانید:۷۹ درصد از اقلام خوراکی فراتر از حد بحرانی قیمت‌ها


از آن تاریخ شکر با همان نرخ مصوب در میادین توزیع می‌شود، اما قیمت قند و نبات افزایش یافته است. تغییرات قانون مالیات بر ارزش افزوده قیمت این محصولات را در بازار و میادین ۹ درصد افزایش خواهد داد.

به بهانه زیان‌آور بودن مصرف این محصولات، قندوشکر مشمول دریافت مالیات شده‌اند.

اکنون هر کیلو شکر درمیادین میوه وتره‌بار ۱۴.۸۰۰ تومان و هر کیلو قند ۱۶.۳۰۰ تومان به فروش می‌رسد. قیمت نبات شاخه‌ای ریز هم با ۴.۵۰۰ تومان افزایش به ۲۴.۵۰۰ تومان رسیده، اما نبات درشت بدون تغییر قیمت ۲۲ هزار تومان مانده است.

منبع: همشهری آنلاین
ارسال نظر