تاریخ انتشار: ۱۳:۴۷ - ۲۲ دی ۱۴۰۰
امروز صورت گرفت:

ورود ۳۵میلیارد تومانی حقیقی‌ها به سمگا در بورس امروز

افراد حقیقی امروز ۱۰۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام ملی صنایع مس ایران بود.

اقتصاد ۲۴- در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۱۰۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد دو هزار و ۴۸۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۲درصد یعنی ۵۴۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان چهار درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «بیمه و صندوق بازنشستگی» و «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «هتل و رستوران» و «محصولات غذایی و آشامیدنی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.


بیشتر بخوانید: اقبال سهم‌های کوچک در بورس/ وجود پول هوشمند در بازار سهام؟


سه نماد «فملی»، «شپدیس» و «فولاد» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «سمگا»، «شفن» و «خکاوه» معطوف بود.


مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت ملی صنایع مس ایران معادل ۲۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی با برتری ۳۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۴۰نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۶۶نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۴۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۲۱۰میلیارد تومان بود.

منبع: اقتصاد آنلاین
ارسال نظر