تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۲۷ دی ۱۴۰۰
کاهش قیمت نارنگی جنوب

اختلاف قیمت میوه‌ها درسطح شهر به بیش از ۱۰۰درصد رسید

اختلاف قیمت برخی میوه‌ها، در میادین و سطح شهر به بیش از ۱۰۰درصد رسیده است.

اقتصاد ۲۴- با وجود افزایش قیمت انواع مرکبات در سطح شهر، قیمت برخی اقلام میوه ازجمله نارنگی در میادین میوه وتره‌بار در هفته گذشته کاهش یافت. دیگر مرکبات نیز در این مراکز خرید با نصف قیمت مغازه‌ها به فروش می‌رسد.

 آخرین نرخ‌نامه میادین میوه وتره‌بار نشان می‌دهد در میان میوه‌های عرضه شده، قیمت انگور شاهرودی و نارنگی جنوب کاهش یافته و هر کیلو نارنگی با قیمت ۱۳۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

هم‌اکنون پرتقال آب‌گیری با ۸۵۰۰ تومان و لیمو شیرین با ۱۸۵۰۰ تومان، کمترین و بیشترین قیمت را در میان مرکبات میادین به‌خود اختصاص داده‌اند.

لیموشیرین به‌دلیل کاهش تولید امسال از نخستین روز‌های عرضه قیمت بالایی داشته و در مغازه‌های سطح شهر به ۳۰هزار تومان هم رسیده، اما در میادین فعلا زیر ۲۰هزار تومان ایستاده است.

مقایسه قیمت میوه در میادین با سطح شهر حاکی از اختلاف بیش از ۱۰۰درصدی قیمت در برخی اقلام ازجمله انواع پرتقال و انار است.

در میان سبزی‌ها و محصولات فرنگی نیز نرخ‌نامه میادین کاهش قیمت را در بسیاری از اقلام نشان می‌دهد که گوجه‌فرنگی مهم‌ترین و پرمصرف‌ترین آنهاست.


بیشتربخوانید:قیمت میوه و تره بار گران شد


علاوه بر انواع گوجه فرنگی شامل بوته‌ای، خوشه‌ای و گلخانه‌ای قیمت محصولات دیگری ازجمله کلم بروکلی، فلفل دلمه رنگی، گل کلم، ترب سفید و سیاه و بادمجان قلمی (قصری) نیز در میادین میوه و تره‌بار کاهش یافته است.

اما برخی محصولات هم در این مدت افزایش قیمت داشته‌اند. انواع خیار، سیر، لوبیا سبز، پیاز قرمز و سفید، کدو مسمایی و کدو حلوایی محصولاتی هستند که قیمت آن‌ها در میادین میوه و تره‌بار افزایش یافته است.

منبع: همشهری آنلاین
ارسال نظر