تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۲۸ دی ۱۴۰۰
طی ۳ ماه گذشته در میادین نشان می‌دهد؛

قیمت حبوبات بدون تغییر!

  قیمت بیشتر حبوبات در میادین میوه وتره‌بار در هفته پایانی دی‌ماه اندکی کاهش یافت. در ۳ ماه گذشته با وجود افزایش چشمگیر قیمت حبوبات در خواربار فروشی‌های سطح شهر، میادین میوه و تره‌بار تغییرات بسیار کمی در قیمت این محصولات داده‌اند و موارد افزایش قیمت انگشت‌شمار بوده است.

اقتصاد ۲۴- در ۳ ماه پاییز ۳ محصول عدس، ماش و نخود افزایش قیمت داشته‌اند که براساس آخرین نرخنامه میادین میوه و تره‌بار افزایش قیمت عدس در دی‌ماه نیز ادامه یافته است.

مقایسه قیمت‌های کنونی با نرخنامه پیشین از افزایش ۵ درصدی قیمت عدس حاکی است این روند مجموع رشد قیمت این محصول را در مقایسه با شهریور به ۲۷ درصد رسانده است. قیمت هر کیلو عدس در شهریورماه ۳۳ هزار تومان بود که تا آذرماه به ۴۰ و از هفته گذشته به ۴۲ هزار تومان رسیده است.

اما دیگر اقلام حبوبات در نرخنامه جدید یا ارزان شده‌اند یا بدون تغییر باقی مانده‌اند. لوبیا چیتی، انواع لوبیا قرمز، لوبیا سفید، لپه و ماش حبوباتی هستند که قیمتشان بین هزار تا ۲.۵۰۰ تومان کاهش یافته است و لوبیا چشم‌بلبلی، نخود، دال عدس و لپه باقلا تغییر قیمتی نداشته‌اند.


بیشتربخوانید:عدس هم گران شد


قیمت ذرت خشک و سویا هم در این مدت کاهشی بوده، اما گندم و جو گران شده‌اند. مقایسه قیمت‌ها نشان می‌دهد جو با ۹ درصد افزایش در یک‌ماه گذشته بیشترین رشد را در جدول حبوبات و غلات به‌خود اختصاص داده و پس از آن گندم قرار گرفته که ۶ درصد گران شده است.

جو و گندم نسبت به شهریور نیز به‌ترتیب ۱۶ و ۱۵ درصد رشد قیمت داشته‌اند، قیمت ۱۲ هزار تومانی جو در شهریور حالا به ۱۴ هزار تومان رسیده و گندم از ۱۰.۸۰۰ به ۱۲.۵۰۰ رسیده است.

منبع: همشهری آنلاین
ارسال نظر