تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۰۱ بهمن ۱۴۰۰

طالبان رهاسازی آب سد کمال‌خان به سمت ایران را تکذیب کرد

وزیر آب و برق حکومت طالبان در افغانستان رها سازی آب سد کمال خان به سمت ایران را رد کرد و اعلام کرد آب به درخواست کشاورزان افغانستانی رهاسازی شده است.

اقتصاد ۲۴-عبدالطیف منصور، وزیر آب و برق حکومت طالبان در افغانستان با انتشار یک ویدیو در خصوص اخبار منتشر شده درباره رها سازی آب سد «کمال خان» به سمت ایران گفت: «آب سد کمال خان برای سرازیر شدن به سمت ایران رهاسازی نشده بلکه به درخواست کشاورزان ولایت نیمروز افغانستان انجام شده است».
وی تاکید کرد: «آب در حد تامین نیاز آن‌ها رهاسازی شده است».

گفتنی است، حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان امروز گفت: «آنچه که توافق و تعهد شده با دولت افغانستان و بارندگی‌ها هم کمک می‌کند، این است که این جریان ادامه داشته باشد تا حق آبه ایران کامل تامین شود. این آب به چاه نیمه‌ها هدایت می‌شود و به عنوان منابع آبی مورد نیاز برای منطقه سیستان است».


بیشتر بخوانید: افغانستان دریچه‌های سد کمال‌خان را باز کرد


هفته گذشته نیز سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری به موضوع نتیجه گرفتن در مذاکرات حقابه هیرمند ابراز امیدواری کرد و از گفتگو‌های مثمر ثمر در ملاقات اخیر وزارت امور خارجه طالبان خبر داد.
طالبان در حالی این رها سازی را در توافق با ایران تکذیب کرده است که محمد سرگزی، نماینده مردم سیستان و بلوچستان هم اعلام کرده بود که طی مذاکره و تماس تلفنی مجدد در خصوص گزارش اقدام‌های اخیر، حسن کاظمی قمی اعلام کرد که سفری به استان سیستان و بلوچستان خواهد داشت، همچنین تیمی به افغانستان اعزام شده و مذاکراتی در کابل با ملابرادر و وزیر امور خارجه طالبان صورت گرفت.

آناتولی

ارسال نظر