تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار:

چابهار پایتخت دریایی کشور می‌شود / ایران را نمی‌شود از حمل و نقل منطقه حذف کرد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: چابهار پایتخت دریایی کشور می‌شود.

اقتصاد۲۴- عبدالرحیم کُردی که در آیین گشایش همایش و نمایشگاه لجستیک چابهار سخن می‌گفت با بیان اینکه چابهار یکی از ۴ شهر اصلی لجستیکی کشور محسوب می‌شد، تصریح کرد: بندر چابهار به پایتخت لجستیکی و دریایی کشور بدل خواهد شد.

کردی با بیان اینکه برای دستیابی به این مهم نیازمند ایجاد شبکه پرقدرت حمل و نقلی هستیم، افزود: خوشبختانه ایجاد این شبکه و همچنین ایجاد صنایع پتروشیمی و فولاد در بندر چابهار در اسناد بالادستی دیده شده است.


بیشتر بخوانید:  اینفوگرافیک/خدمات لجستیک پایه، کدامند؟


وی ادامه داد: آنچه در رابطه با بندر چابهار اهمیت دارد بحث هزینه و زمان به عنوان دو عامل مهم در حوزه لجستیک است به همین علت تلاش برای یافتن مسیر‌هایی با کمترین هزینه ـ زمان ممکن از سوی کشور‌های مختلف ادامه دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: کشور‌های آسیای میانه و روسیه در قالب کریدور شمال ـ جنوب و چین با پروژه یک کمربند ـ یک راه در تلاش هستند که هزینه‌های لجستیکی خود را کاهش دهند و در این رابطه ایران جایگاه ویژه‌ای دارد.

کردی با اشاره به اینکه علیرغم برخی تلاش‌ها در سال‌های اخیر ایران همچنان جایگاه مهمی در حملو نقل منطقه دارد، گفت: آن‌ها نمی‌توانند ایران را نادیده بگیرند، چون می‌دانند که اقتصادی‌ترین و به صرفه‌ترین مسیر ممکن در منطقه از طریق ایران است.

وی با بیان اینکه این ظرفیت‌ها باید از روی کاغذ فراتر رفته و عملیاتی شوند، خاطر نشان کرد: با برگزاری همایش‌هایی مانند همایش و نمایشگاه چابهار در صدد هستیم که حلقه‌های مختلف زنجیره تامین را با همفکری و همگرایی در تمام بخش‌های حمل و نقلی و ذیمدخل به یکدیگر متصل کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: طرح جامع منطقه آزاد چابهار نیز که در سال ۹۸ از سوی مجلس تصویب شد نیز تکمیل شده و به زودی در شورای عالی مناطق آزاد مطرح خواهد شد.

کردی در پایان تاکید کرد: برای توسعه لجستیکی منطقه آزاد چابهار مشاور مجزا انتخاب شده است تا از تمام ظرفیت‌های مربوط ه به خوبی بهره برداری شود.

 

ارسال نظر