تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۰

راه های مهاجرت به آلمان از طریق کار

آلمان از جمله کشورهای بسیار زیبای اروپایی شناخته می شود که علاوه بر زیبایی دارنده لقب قدرتمندترین کشور عضو اتحادیه اروپا نیز می باشد.

راه های مهاجرت به آلمان از طریق کار

راه های مهاجرت به آلمان از طریق کار چیست ؟ به چه صورت می توان ویزای تحصیلی آلمان را دریافت نمود ؟ آلمان از جمله کشورهای بسیار زیبای اروپایی شناخته می شود که علاوه بر زیبایی دارنده لقب قدرتمندترین کشور عضو اتحادیه اروپا نیز می باشد. عوامل و مزیت های بسیاری موجب شده اند تا افراد مختلفی از سراسر دنیا راغب به مهاجرت به این کشور بوده و تمام سعی خود را برای بگذارند که بتوانند در سریع ترین زمان ممکن در آلمان اقامت گزینند. اقتصاد پیشرفته و رو به رشد و پایین بودن میزان نرخ بیکاری از مهم ترین این عوامل به شمار می روند که اهمیت خاص خود را داشته و نمی توان آن ها را نادیده گرفت اما آیا می توان به راحتی اقامت آلمان را دریافت نمود.

قطعا خیر ! برای دریافت اقامت آلمان لازم است مراحل خاصی را پشت سر بگذارید بنابراین طی نمودن درست این مراحل نیاز به کسب دانش و آگاهی از مشاورین و متخصصین آگاه به این مسیر دارد تا تمام شرایط لازم برای دریافت اقامت آلمان یا ویزای تحصیلی آلمان را برای شما تشریح نمایند. کشور آلمان با درنظر گرفتن تمام نیازمندی های عموم مردم همچون آموزش رایگان ، امنیت شغلی بالا و ثبات اقتصادی توانسته است به جایگاه های قابل توجه ای دست یابد به همین دلیل است که نرخ بیکاری در این کشور هرساله در حال کاهش می باشد.

مهم ترین مشاغل موردنیاز کشور آلمان

قبل از بررسی راه های دریافت اقامت آلمان از طریق کار لازم است اشاره ای به مشاغل مهم و پربازده این کشور داشته باشیم که امروزه جایگاه بسیار ویژه ای در دنیای کنونی دارند. براساس تحقیقات وسیعی که در زمینه کمبودهای مشاغل این کشور صورت گرفته اند می توان گفت کشور آلمان به دلیل هرم جمعیتی پیری که دارد نیاز به متخصصین بسیاری داشته و باید در این راستا خود را تامین نماید.

طی سال های گذشته و با شیوع ویروس کرونا نیاز به مشاغل حوزه بهداشت و سلامت در این کشور بیشتر به چشم می خورد به گونه ای که می توان گفت این کشور کمبود مشاغلی در زمینه درمان را دارد. از جمله مشاغل پرطرفدار دیگر در این کشور می توان به مشاغل حوزه مهندسی اشاره نمود که شاخه های متعددی داشته و هرکدام در کشور آلمان فرصت های شغلی بی نظیری دارند. این مشاغل به شرح زیر می باشند.

  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی سازه و عمران
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی برق
  • مهندسی خودرو

 

انواع ویزای کاری آلمان

حال که با اهمیت دریافت ویزای کاری آلمان آشنا شدید لازم است اطلاعات لازم را درباره انواع ویزای کاری این کشور را نیز کسب کنید. به طور کلی به دو طریق می توانید ویزای کاری آلمان را دریافت کنید که این دو راه نیز به شرح زیر می باشند.

  • ویزای جستجوی کار یکی از راهکارهای دریافت اقامت آلمان

ویزای جستجوی کار از جمله ویزاهایی به شمار می رود که در کشورهایی همچون آلمان و اتریش بسیار مرسوم است. این ویزا تمام شرایط لازم را برای متقاضیان فراهم می سازد تا از طریق مدرک تحصیلی خود به این کشور سفر کرده و به دنبال کاری مرتبط با رشته تحصیلی خود و اقامت آلمان باشند.

بله درست متوجه شدید دریافت ویزای جستجوی کار از جمله راه هایی به شمار می رود که به واسطه آن  می توان اقدام به مهاجرت به کشور آلمان نمود. از مهم ترین ویژگی های این ویزا می توان به دریافت مجوز اقامت طولانی مدت اشاره نمود که به شما این اجازه را خواهد داد تا به مدت 6 ماه در این کشور ساکن شده و از خدمات بی نظیر آلمان به عنوان یک شهروند بهره مند شوید. شما طی این مدت می توانید به دنبال کار مورد نظر و مرتبط با مدرک تحصیلی خود گشته و پس از طی نمودن این مراحل و پیدا کردن یک فرصت شغلی مناسب و عقد قرارداد کاری با شرکت مورد نظر، بلو کارت آلمان (کارت اقامت کاری آلمان) را دریافت کنید.

یکی از نکاتی که نباید فراموش کنید این است که دریافت ویزای جستوجوی کار آلمان به این معنا نیست که شما می توانید سریعا در این کشور مشغول به کار شوید بلکه به شما این امکان را می دهد تا از این کشور دیدن نموده و مشاغل مختلف آن را مورد بررسی قرار دهید. زمانی که توانستید شغل مناسب خود را پیدا کنید  می توانید این کشور زندگی کنید. در واقع می توان گفت دریافت ویزای کاری یکی از مهم ترین گام های مهاجرت کاری به کشور آلمان است.

 

  • دریافت ویزای کاری آلمان از طریق پیشنهاد کاری (جاب آفر آلمان)

در این روش لازم است ابتدا از طریق شرکت یا کارفرمایی که اعتبار بالایی دارد دعوت نامه مربوطه را دریافت نمایید. البته باید بدانید این امر زمانی امکان پذیر است که کارفرما پس از انتشار آگهی استخدام نیرو به مدت سه ماه در کشور آلمان نتواند نیروی موردنیاز خود را در کشور آلمان بیابد. پس از پایان این مدت طی آگهی هایی باید در 3 ماه نیروی خود را از اتحادیه اروپا استخدام کند و در صورتی که از اتحادیه اروپا نیز نیرویی یافت نشد، می تواند دعوت نامه خود را به صورت سراسری ارسال کند. انجام این مراحل در انتها می تواند زمینه های دریافت ویزای تجاب آفر آلمان را برای شما فراهم سازد.

 

  • ویزای تحصیلی آلمان راهی برای مهاجرت به آلمان

دریافت ویزای تحصیلی و تحصیل در آلمان این امکان را به شما می دهد تا بتوانید در این کشور ساکن شده و پس از پایان دوران تحصیلی خود با دریافت ویزای کاری آلمان از فرصت شغلی این کشور بهره مند شوید. تحصیل در این کشور شرایط خاص خود را داشته و پیش از انجام هرگونه اقدامی لازم است در این باره دانش و اطلاعات لازم را به دست . شما برای اقامت آلمان از طریق تحصیل لازم است ابتدا مدارک مهمی را جمع آوری نمایید که در این بخش اشاره ای کوتاه به این مدارک خواهیم داشت.

 

  • فرم درخواست ویزا
  • عکس گذرنامه ای
  • گذرنامه
  • شناسنامه و مدارک شخصی
  • اثبات توانایی مالی
  • مدارک تحصیلی
  • ریز نمرات دانشگاه
  • مدارک زبان
  • نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های آلمان
  • انگیزه نامه
  • رزومه
  • بیمه مسافرتی

موسسه مهاجرتی پارس رادین با دارا بودن نمایندگی بسیاری از دانشگاه های بین المللی و همچنین مجوز رسمی از وزارت علوم ایران، این امکان را به شما می دهد تا اطلاعات لازم و مشاوره های تخصصی موردنیاز خود را برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان و مهاجرت به این کشور از طریق کار دریافت نموده و به واسطه این امر به موفقیت های قابل توجه ای دست یابید.

ارسال نظر