تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
معاون سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند:

عمده‌ترین مشکلات تجاری از مرز شلمچه قوانین ناهماهنگ و تعرفه‌های غیریکسان کشور عراق است

عضو هیات مدیره و معاون سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند، عمده‌ترین مشکلات تجاری از مرز شلمچه را قوانین ناهماهنگ و تعرفه‌های غیریکسان کشور عراق اعلام کرد.

اقتصاد۲۴خانی درخصوص مشکلات و موانع صادرات در مرز بین المللی شلمچه ضمن اشاره به زیر ساخت‌های فراوان ایجاد شده در این مرز طی سال‌های اخیر، گفت: متاسفانه بدلیل اعمال یکسری مشوق‌ها در سایر مرز‌ها وعدم اجرای آن‌ها در مرز شلمچه توسط کشور عراق موجب انتقال تجارت از این مرز به سایر مرز‌ها گردیده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه اعمال نابرابر قوانین در مرز‌های مختلف موجب کاهش صادرات در مرز شلمچه شده است خواستار ورود وزارت امور خارجه به این مسئله شد.


بیشتر بخوانید: لزوم اجرای قوانین چگونگی اداره مناطق آزاد در اروند به نفع فعالین اقتصادی


معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار‌های سازمان منطقه آزاد اروندهمچنین با اشاره به تعرفه تخلیه و بارگیری کالا در مرز شلمچه، افزود: این تعرفه‌ها در کمیسیون نظارت بصورت مستمر و دائم مشخص وهرساله قیمت گذاری‌ها اعلام می‌شود.

وی در خصوص امنیت بازرگانان و مرز بین المللی شلمچه تصریح کرد: این مهم توسط نیرو‌های امنیتی مستقر در مرز انجام می‌شود که تمام تلاش خود را در این زمینه می‌کنند و سازمان منطقه آزاد اروند هم نهایت همکاری را با این نیرو‌ها دارد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما
ارسال نظر