تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۰۷ بهمن ۱۴۰۰

خبر مهم مجلس برای افزایش حقوق بازنشستگان

در روز‌های گذشته نقل قولی از سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ منتشر شده است که می‌تواند بیانگر میزان افزایش حقوق و مستمری بازنشستگان در سال آینده باشد.

اقتصاد۲۴- رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه۱۴۰۱ در نشست خبری اخیر خود گفت: براساس مصوبه این کمیسیون، حداقل حقوق پیشنهادی دولت در لایحه بودجه که ۴میلیون‌و۵۰۰هزار تومان بود که با ۶۰درصد افزایش به ۵میلیون‌و۶۰۰هزار تومان افزایش یافته است.

صحبت در مورد میزان افزایش حداقل حقوق کارکنان دولت از این جهت دارای اهمیت است که تاثیر مستقیمی با حقوق و مستمری بازنشستگان و به ویژه بازنشستگان کشوری و لشگری دارد. از همین رو در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه۱۴۰۱ کل کشور در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مجلس، تعیین حقوق پایه کارکنان مسئله مهمی تلقی می شود.


بیشتر بخوانید: مبلغ یارانه جدید مشخص شد


برهمین اساس دور از انتظار نیست که هر آنچه در کمیسیون تلفیق بودجه و در نهایت صحن علنی مجلس در ارتباط با افزایش حقوق کارکنان بازنشسته تصویب شود؛ مبنایی برای افزایش مستمری بازنشستگان از کشوری گرفته تا لشگری و حتی تامین اجتماعی و کارگران شاغل تلقی شود.

به همین دلیل بازخوانی صحبت های اخیر رحیم زارع برای عموم حقوق بگیران و مزد بگیران از جمله مستمری بگیران کشوری، لشگری و حتی سازمان تامین اجتماعی خالی از اهمیت نیست: کف حقوق بازنشستگان دولت ۵میلیون تومان تعیین شده و حقوق پرداختی به کارکنانی که بیش از ۵میلیون‌و۶۰۰هزار تومان (حداقل حقوق مصوب در سال۱۴۰۱) دریافت کنند نیز «حداقل» ۱۰درصد افزایش پیدا می‌کند. البته هنوز جزئیات مربوط به نحوه افزایش حقوق کارکنان مشخص نیست و باید منتظر ارسال لایحه از کمیسیون تلفیق به صحت مجلس و تصویب نهایی آن بود؛ اما تا اینجای کار افزایش ۲۹درصدی حقوق پایه به ۶۰درصد و حداقل افزایش حقوق سایر گروه‌های درآمدی از ۵درصد به ۱۰درصد افزایش یافته است.

ارسال نظر