تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
تحلیل بورس هفته دوم بهمن

رشد بورس ادامه‌دار است؟

بورس طی هفته جاری۵٫۴۳ درصد رشد کرد و وارد کانال ۱٫۳ میلیونی شد. به گفته کارشناسان بازار سرمایه هفته آینده معاملات بازار متعادل دنبال می‌شود. تحلیل بورس هفته دوم بهمن را بخوانید.

اقتصاد ۲۴- بورس در هفته‌ای که گذشت شاهد رشد‌های خوبی بود. شاخص کل از ابتدای هفته تا سه‌شنبه وارد کانال ۱٫۳ میلیونی شد. اما در ادامه معاملات روز چهارشنبه نوسانی شد و ساعات میانی معاملات وارد محدوده یک میلیون و ۷۲۱ واحدی شد. در ساعات پایانی معاملات ریزش‌های خود را جبران کرد. در نهایت در سطح یک میلیون و ۳۰۱ واحدی قرار گرفت.
حمایت دولت از بازار، کاهش نرخ بهره و قیمت اخزار توانست تاثیر مثبت روی معاملات بازار بگذارد.

روند متعادل بورس

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره وضعیت بورس می‌گوید: با حمایت‌هایی که از سهام بزرگی مثل فولاد و فملی شد، بورس هفته خوبی را پشت سر گذاشت.
وی توضیح می‌دهد: معاملات بازار، الگوریتمی نبود. بررسی معاملات خبر از حمایت می‌دهد و نباید به هر حمایتی منفی نگاه کنیم.
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره قیمت نفت می‌گوید: قیمت نفت صعودی است، انتظار می‌رود که پالایشی‌ها هفته آینده و در گزارشات سه ماهه رشد داشته باشند.
وی ادامه می‌دهد: صعود گروه پالایشی‌ها می‌تواند ادامه دار باشند. زیرا از منظر تکنیکالی سد‌های حمایتی بازار شکسته شده است.
رئیسی تاکید می‌کند: کاهش نرخ دلار در بازار آزاد نشانه‌ای از خوش‌بینی مذاکرات وین است.
این کارشناس بازار سرمایه اظهار می‌کند: تداوم خوش‌بینی در گروه‌های پالایشی و بانکی می‌تواند دو صندوق دولتی دارایکم و پالایش را سودساز کند.


بیشتر بخوانید: تاوان دستکاری قیمت‌ها در بورس


وی در پیش‌بینی معاملات هفته آینده می‌گوید: بازار هفته آینده اصلاح چندانی ندارد. گروه‌های پالایشی، بانکی و خودرویی می‌توانند پیشرو باشند.
این کارشناس بازار سرمایه ادامه می‌دهد: اغلب صنایع بورسی مستعد رشد هستند. اما خودرویی‌ها و بانکی‌ها به واسطه مذاکرات می‌توانند حرکت روبه بالایی داشته باشند.
رئیسی در نهایت می‌گوید: بازار سرمایه در نقطه‌ای است که باید به آن خوش‌بین بود و شاخص نیز آماده حرکت صعودی است.

منبع: تجارت نیوز
ارسال نظر