تاریخ انتشار: ۱۸:۱۸ - ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
امروز مطرح شد ؛

۲ رویداد ایده آرا در قشم برگزار می‌شود

مدیر مرکز بین المللی رشد قشم گفت: دو رویداد «ایده آرا» توسط این مرکز و دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم با همکاری پارک زیست فناوری خلیج فارس (قشم) و با حمایت سازمان منطقه آزاد قشم برگزار می‌شود.

اقتصاد۲۴- کمال بیرامیان با بیان این مطلب افزود: در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این دو رویداد در قالب تفاهم نامه میان مرکز بین المللی رشد و دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم و در راستای بیانیه گام دوم انقلاب برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: رویداد ایده آرا (ایده شو) بستری جهت ایده پردازی و بیان ایده برای حل مسایل در حوزه‌های مختلف است و با هدف پرورش قدرت خلاقیت و ایده‌پردازی، توسعه کسب و کار مبتنی بر فناوری، حمایت از ایده‌های فناورانه و نوآورانه و تبدیل این ایده‌ها به محصولات مورد نیاز بازار با توان رقابت با محصولات خارجی می‌باشد.


بیشتر بخوانید: جذب ۳ شرکت فناور در پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم


مدیر مرکز بین المللی رشد قشم تصریح کرد: علاقه‌مندان به حضور در این رویداد باید در مهلت مقرر (۲ اسفند) فرم مربوطه را تکمیل و آدرس ایمیل مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم ارسال نمایند.
به گفته بیرامیان؛ در روز برگزاری این رویداد (۴ و ۵ اسفند ۱۴۰۰) در دانشگاه آزاد اسلامی قشم، شرکت‌کنندگان و صاحبان ایده، ضمن ارائه فرم تکمیل شده رویداد، در حضور داوران ایده خود را تشریح می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: در مرحله بعد ایده‌های ارائه شده، توسط هیات داوران مورد ارزیابی قرار گرفته و به سه ایده برتر جوایز نقدی (پنج، چهار و سه میلیون تومانی) اهدا خواهد شد.
مدیر مرکز بین المللی قشم اضافه کرد: ایده‌های برتر این رویداد همچنین می‌توانند بدون طی نمودن مراحل اداری استقرار هسته‌های فناور، به عنوان هسته فناور در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم مستقر شوند.
بیرامیان گفت: همچنین سه ایده منتخب به دانشگاه آزاد استان هرمزگان معرفی شده و همراه با سایر ایده‌های برگزیده در سایر واحد‌های دانشگاهی استان، داوری شده و فرم تعداد ۲۶ ایده برتر جهت شرکت در رقابت کشوری، به تهران ارسال خواهد شد.
وی اضافه کرد: به منظور توانمندسازی صاحبان ایده‌های برتر جهت شرکت در رقابت کشوری، دوره‌های آموزشی و ترویجی فشرده شتاب دهی یک ماهه، شامل دوره آشنایی نحوه نوشتن برنامه کسب و کار، دوره آموزشی آشنایی با بازاریابی و فروش و کار تیمی، دوره آموزشی نحوه ارایه ایده به سرمایه گذاران و نحوه ارایه ایده / محصول/ خدمات (آماده سازی بنر، پوستر، کاتالوگ و محتوای الکترونیکی) برای آنان برگزار خواهد شد.
مدیر مرکز بین المللی قشم گفت: برگزیدگان رقابت کشوری در خرداد ۱۴۰۱ مورد تجلیل قرار گرفته و سهمی از مبلغ ۴۰ میلیارد تومانی که صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی برای حمایت از واحد‌های فناور در نظر گرفته، به آن‌ها اهدا خواهد شد.
بیرامیان افزود: شرکت در این رویداد برای عموم آزاد است و ابراز امیدواری کرد که ایده پردازان با شرکت در این رویداد، ضمن دریافت بخشی از این جایزۀ نقدی، برای استان افتخارآفرین شوند.
وی در پایان تصریح کرد: صاحبان ایده می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه برگزاری رویداد ایده آرا به سایت مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی قشم، مراجعه نمایند.

منبع: منطقه آزاد قشم
ارسال نظر