تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۱۷ بهمن ۱۴۰۰

عراقی‌ها خرید محصولات ایرانی را تحریم کردند؟ + عکس

مناسبات ایران و عراق همچنان فراز و نشیب دارد؛ جدا از مسائل سیاسی و تمام آنچه که می تواند به مناسبات میان دولتها ارتباط داشته باشد، در حوزه اقتصادی هم می توان شاهد نمودهایی از این فراز و نشیب ها بود؛ از جمله این موارد ادعای جدید رسانه های خارجی مبنی بر تحریم کالاهای ایرانی در عراق است.

اقتصاد۲۴- بر اساس ادعای برخی رسانه‌های خارجی شهروندان عراقی با هشتگ، کمپین تحریم کالا‌های ایرانی را راه انداخته‌اند.

شنیده‌ها حاکی است: شهروندان عراقی در اقدامی عجیب در پی خودداری ایران از تامین گاز این کشور مطابق قرارداد موجود، هشتگ تحریم کالا‌های ایرانی را داغ کردند.

کاربران با هشتگ «بگذارید فاسد شوند» از شهروندان عراقی می‌خواهند از خرید کالا‌های ایرانی خودداری کنند!

در همین رابطه تصویری در شبکه های مجازی وجود دارد که در آن برخی از برندهای ایرانی در وسط یک دایره قرمز رنگ که نماد ممنوعیت قلمداد می شود، قرار دارد.


بیشتر بخوانید: جایگاه ایران در تجارت با همسایه‌ها


در ماه های گذشته موضوع تادیه بدهی عراق ایران یکی از سوژه های داغ خبری بود؛ اینکه عراقی ها بابت خرید کالا و خدمات از ایران بدهکار بودند اما به دلیل آنچه که تحریم های اقتصادی نامیده می شد از تسویه حساب با طرف ایرانی خودداری می کردند؛ این امر منجر به سفر مقامات وقت بانک مرکزی دولت گذشته به عراق شد.

در سالهای اخیر بازار عراق متقاضی خدمات و محصولات ایران در حوزه های ساختمانی، انرژی و نفت و خودروسازی بوده است؛ همچنین شهروندان عراقی در سفرهای خود به ایران به عنوان توریست از خدمات پزشکی  ایران استفاده کرده اند.

ارسال نظر