تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
تحلیل بورس؛

فرار از بورس خروج پول حقیقی‌ها به اوج رسید

بورس دیروز با افتی نسبتا سنگین به کار خود پایان داد. به طوری که شاخص کل افت ۲۲.۴ هزار واحدی (معادل ۱.۷ درصد) را تجربه کرد. شاخص هم‌وزن هم با افت ۱.۹ درصدی همراه شد.

اقتصاد۲۴- ارزش معاملات خرد به ۴۲۲۰ میلیارد تومان رسید. در بین صنایع فلزات، معدنی‌ها و شیمیایی‌ها و در بین نماد‌ها فولاد، فملی و پالایشی یکم بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

حقیقی‌ها همچنان در سمت فروش فعال‌تر بودند و خروج پول عجیب ۱۴۵۰ میلیارد تومانی را رقم زدند. این بیشترین خروج پول حقیقی طی ۵ ماه اخیر بود. بیشترین ورود پول حقیقی به نماد‌های وسرمد و مفاخر بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نماد‌های فولاد و فملی داشتند.

مطابق رویه روز‌های اخیر ناظر قسمتی از معاملات نماد‌های «فارس»، «فولاد» و «فملی» را ابطال کرد.


بیشتر بخوانید: بورس امروز تحت تاثیر چه اخباری خواهد بود؟


عملیات اجرایی ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی کشور با اعتباری معادل ۱۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری با حضور رئیس جمهور آغاز شد. / شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، مجتمع فولاد مبارکه، شرکت ملی صنایع مس ایران، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات و شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان به عنوان «گروه پیشرانان پیشرفت ایران» مسئولیت سرمایه‌گذاری در این ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی را بر عهده دارند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق: با توجه به اینکه دولت در لایحه بودجه سال بعد ارز ترجیحی را حذف کرد، مبالغی برای ارز ترجیحی دارو و گندم در نظر گرفته شده و مبلغ یارانه سال بعد تغییری نمی‌کند.

عضو کمیته علمی کشوری کرونا: سرعت انتشار اومیکرون در حال حاضر در کشور جهشی، برق آسا و سریع است، به طوری که ممکن است در ادامه روز بین ۳۰ هزار تا ۱۰۰ هزار نفر به این بیماری مبتلا شوند. / عارضه شدید آسترازنکا که همان لخته خون است، چهار نفر در یک میلیون نفر در افراد جوان ممکن است رخ دهد و این درصد اصلا درصد بالایی نیست.

خاندوزی، وزیر اقتصاد: با وجود تحریم‌ها هم می‌توان سرمایه‌گذاری‌های کلان را اجرا کرد.

قیمت دلار دیروز با افزایش ۸۰۰ تومانی در آخرین معاملات پشت‌خطی شبانه به ۲۷۰۵۰ تومان رسید.

امیرعبداللهیان: هیچ پیش‌شرطی را از طرف آمریکایی دریافت نکردیم. / هر فرمان اجرایی یا اقدامی که تحریم‌های وضع شده بعد از خروج آمریکا از برجام را مجدداً به حالت قبلی و رفع تحریم‌ها برگرداند، اقدام خوبی قلمداد می‌شود؛ اما آن چه برای ما مهم است عمل طرف آمریکایی است.

شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی: ‏با وجود پیشرفت‌های محدود در ‎مذاکرات وین، هنوز با شکل‌گیری توازن ضروری در تعهدات طرفین فاصله داریم. تصمیمات سیاسی در واشینگتن لازمه ایجاد توازن در تعهدات برای دستیابی به توافق خوب است.

جلال‌زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: توافق موقت از روی میز وین برداشته شده است. / برجام برای ما خاصیت خود را از دست داده، اما ایران به کمتر از برجام و یا بیشتر از آن رضایت نمی‌دهد.

اوجی، وزیر نفت: افزایش قیمت جهانی نفت و دیپلماسی انرژی، درآمد‌های ارزی کشور را افزایش داده است. / در ۱۰ ماهه منتهی به دی بیش از ۱۰ میلیارد دلار از محل صادرات محصولات پتروشیمی به سامانه نیما تزریق شد.

منبع: بورسان

ارسال نظر