تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

بهترین نرم افزار حسابداری برای کسب و کار‌های کوچک

بعضی نیازها انقدر اساسی هستند که چشم پوشی از آن ها ممکن نیست، نیاز به حسابداری و آگاه بودن از وضعیت سود و زیان هم از جمله نیاز های اساسی هر کسب و کاری محسوب می شود، و اصل این نیاز ارتباطی با کوچک یا بزرگ بودن کسب و کارها ندارد.

اقتصاد۲۴- بعضی نیازها انقدر اساسی هستند که چشم پوشی از آن ها ممکن نیست، نیاز به حسابداری و آگاه بودن از وضعیت سود و زیان هم از جمله نیاز های اساسی هر کسب و کاری محسوب می شود، و اصل این نیاز ارتباطی با کوچک یا بزرگ بودن کسب و کارها ندارد.

تفاوتی که بین کسب و کارهای کوچک و بزرگ در مواجه با نیاز حسابداری وجود دارد، در حجم استفاده و نوع پاسخ گویی به این نیاز است

کسب و کارهای کوچک به دلیل حجم و مقیاس کاری کوچک تر و همچنین نقدینگی پایین تر توانایی و حتی در برخی مواقع نیازی به استفاده از نرم افزارهای گران قیمت و ERP ندارند و استفاده از نرم افزارهایی ساده تر برای آن ها به صرفه تر است چراکه هم نیاز آن ها را پوشش میدهد و هم هزینه اضافه تری به سازمان تحمیل نمی کند.

در این مقاله قصد داریم، بهترین نرم افزار های حسابداری مناسب کسب و کارهای کوچک در سال 2021 را به شما معرفی کنیم.

با ما همراه باشید...

QuickBooks Online:

این نرم افزار از رایج ترین نرم افزارهای حسابداری در جهان است که برای تمام مشاغل کاربرد داشته و صاحبان مشاغل کوچک و متخصصان حسابداری و مالیاتی بسیاری در سطح جهان از این نرم افزار استفاده می کنند.

نرم افزار quickBooks مبتنی بر فضای ابری ارائه شده است و از طریق مرورگرهای وب و حتی اپلیکیشن های موبایلی نیز در دسترس است.

یکی از قابلیت های خوب این نرم افزار این است که میتوانید تمامی ویژگی های مهم حسابداری کسب و کار خود را در داشبورد موجود در صفحه اصلی نرم افزارتان به صورت یکجا ببینید.

برای خرید این نرم افزار 4 مدل قیمتی ارائه شده است:

1-Simple Start به مبلغ 25 دلار در ماه

2- Essentials به مبلغ 40 دلار در ماه

3-plus به مبلغ 75 دلار در ماه

4-advance  یا پیشرفته به مبلغ 150دلار در ماه

مدل اول یعنی simple Start تمام نیاز های اساسی یک کسب و کار کوچک مبتنی بر خدمات را پوشش می دهد و نسخه های Essentials و plus نیز برای کسب و کارهای کوچک مبتنی بر محصول مناسب خواهد بود.

چنانچه کسب و کاری به گزارش های پیشرفته تر مالی نیاز داشته باشد میتواند از مدل چهارم یعنی نسخه پیشرفته این نرم افزار استفاده کنند.

مزیت ها:

  • مقیاس پذیر
  • مبتنی بر فضای ابری
  • دارای اپلیکیشن موبایل

معایب:

  • نیاز به پرداخت بیشتر برای اضافه کردن کاربر بیشتر
  • مشکلات همگام سازی با بانک ها و کارت های اعتباری

 

 

FreshBooks (بهترین نرم افزار برای کسب و کارهای خدماتی):

یکی از نیاز های اساسی کسب و کارهای خدماتی، بحث صورت حساب است. این نرم افزار در مقایسه با سایر نرم افزار های رقیب قابلیت شخصی سازی بیشتری روی صورت حساب ها دارد.

مزیت ها:

  • مبتنی بر فضای ابری
  • کاربرپسند بودن ظاهر رابط کاربری
  • مقرون به صرفه
  • امکانات پیشرفته برای صدور فاکتور و صورت حساب

معایب:

  • نداشتن قابلیت مدیریت انبار
  • نداشتن قابلیت حقوق و دستمزد
  • محدودیت در استفاده از اپ موبایل

 

Xero: (بهترین نرم افزار حسابداری برای کسب و کارهای کوچک)

بررسی ما از نرم افزارهای حسابداری نشان داد که بهترین نرم افزار حسابداری برای کسب و کارهای کوچک Xero است.

این نرم افزار حسابداری دارای رابط کاربری بسیار ساده و کاربردی است و میتواند از طریق API به انواع نرم افزارهای حقوق و دستمزد متصل شود.

همچنین شما میتوانید با اتصال این نرم افزار حسابداری به فروشگاه اینترنتی خود، فروش آنلاین کسب و کارتان را نیز حسابداری کنید.

این نرم افزار هم مانند تمام نرم افزارها مزایا و معایبی دارد که سعی می کنیم آن ها را شرح دهیم:

مزایا:

  • مبتنی بر فضای ابری
  • دارای اپلیکیشن موبایل
  • قابلیت اتصال به نرم افزارهای حقوق و دستمزد
  • انبارداری بسیار آسان و کاربردی

معایب:

  • گزارش های محدود
  • خدمات مشتریان محدود

 

تا اینجا این مقاله سعی کردیم بهترین نرم افزارهای حسابداری برای کسب و کارهای کوچک را در جهان به شما معرفی کنیم.

اما بهتر است بدانید که در ایران هم بسیاری از شرکت های نرم افزاری اقدام به تولید نرم افزارهای حسابداری متنوعی برای کسب و کارها کرده اند که هر یک ویژگی های خاص خودشان را دارند، اما یکی از بهترین نرم افزارهای حسابداری برای انواع کسب و کار بی شک نرم افزارهای حسابداری پارمیس است که با قابلیت های کاربردی و فراوان، همیشه در تلاش اند تا تمام نیاز کسب و کارهای مختلف از جمله اصناف را پوشش دهند.

یکی از این نرم افزارها، راهکار ابری پارمیس 360 است که میتواند مناسب ترین انتخاب برای کسب و کارهای کوچک باشد.

پارمیس 360، راهکاری است که با شناسایی دغدغه‌ی اصلی مدیران و صاحبان کسب و کارهای مختلف، یعنی دسترسی و مدیریت کسب و کار از هر مکان، بدون نیاز به حضور در محل کسب و کار و در زمان دلخواه، با کمترین هزینه‌ی سخت افزاری به وجود آمده است.

مزیت های پارمیس 360:

  • قابلیت دسترسی تحت وب با دستگاه های مختلف
  • امکان مدیریت و کنترل شعبات توسط مدیران در هر ساعت شبانه روز و از هر نقطه جهانی
  • نگهداری داده‌ها در فضای امن کلود در دیتا سنتر و پشتیبانگیری های خودکار
  • عدم نیاز به سرورهای فیزیکی برای هر کسب و کار بصورت مجزا
  • کاهش چشم گیر هزینه‌های نگهداری سرورها و سیستم‌ها
  • امکان توزیع وظایف مختلف مانند حسابداری و ... به کارکنان بدون محدودیت جغرافیایی

برای آشنایی با ویژگی‌های کامل راهکار ابری پارمیس 360 و مشاهده دمو رایگان با این شماره 87758-021 تماس بگیرید.

ارسال نظر